Obsah
Dlouhou dobu jsem se na to připravoval a nemohl se k tomu tak nějak dokopat. Ale dneškem to konečně začíná. Protože na ČZ 125 typ 453 jezdím a jezdím moc rád, mám obavy jí přes zimu rozebrat a dodělat kompletní renovaci. Obavy hlavně z toho, že něco nevyjde, nebudu mít tolik času a taky by se mohlo stát, že si tuto sezónu nezajezdím. Proto jsem se rozhodl udělat motorku po částech. Jako první část je předek motocyklu. Kompletně jej rozeberu a sejmu z motocyklu. Nechám nově nachromovat díly a nalakuji blatník, nohavičky vidlice, brýle a masku. Nezapomenu na ruční linkování, tak snad se mi nebudou třepat ruce. Samozřejmě přelakuji i klakson, ten už nově nachromovanou mřížku má, tak jej stačí nalakovat a poskládat s novými šroubky.




Konečně jsem taky po demontáži předního kola zjistil příčinu občasného škrabání. Vždycky jsem si myslel, že je malá mezera mezi brzdovou plochou a paknou a občas si to zaškrábe tak, že jde trochu slyšet. Pokaždé tedy pomohlo zabrzdit přední kolo a odbrzdit a bylo po hluku. Až po demontáži jsem si všiml, že jsou čepy vyšší jak pakny a mají možnost se o 1 mm sunout do boku. Ve chvíli kdy se vysunuly ven, začali škrábat o čelo bubnu. A to byl ten škrábavý zvuk. Malinko to upravím, vyčistím a brzdy budou šlapat zase jako nové.






Na předrenovační stav se můžete podívat zde
Pokračování v rozebírání
4. února 2020
Přední vidlice jsou v pořádku, jen budu muset vyměnit gufera v maticích. Ne že by byly vyloženě středem potíží a tekly, ale protože to mám momentálně rozebrané tak je udělám, a tím se vyhnu tomu, že bych to musel třeba za 3 roky rozebírat znova. I když by se teda stalo, tak by nic jiného nezbylo, ale tak udělám to hned. Na výměnu jsou však brýle řízení. Díra pro zámek je celkem velká a trubka se začíná lehce ohýbat. Mám nachystané lepší, tak je použiji.


Celý předek se tedy bude nově chromovat a lakovat. Připravené chromy jsem očistil a zabalil do krabice. Budu zkoušet novou chromovnu. Doposud jsem využíval pana Hudečka. Dnes vyzkouším firmu Idetic. Jsou sice dražší, ale chlubí se maximální kvalitou a tak jsem ochoten jí vyzkoušet. Céčko jsem chromoval u pana Hudečka a zatím je všechno v pořádku. Nádrž nato v jakém hrůzném stavu byla dopadla velmi dobře. Konečně mám i termín, kdy budou chromy na přední část motorky hotové. Bylo mi řečeno tři až čtyři měsíce takže počítám návrat dílů někdy v květnu. Do té doby musím mít nachystaný a nalakovaný všechny díly.


Mám sice motorku rozplánovanou do etap (1. předek, 2. zadek, 3. prostředek), kdy motor spadá do 3. části tak jsem nucen nechat nově vybrousit válec. Protože se mi jej před 5 lety podařilo zakousnout tak to teď vypadá celkem špatně. Motorka sice jezdí, ale píst má velkou vůli a když se roztočí motor do vyšších otáček tak znatelně zvoní. Proto to udělám znova a zaběhnu to. Pořídil jsem si další 2 náhradní válce abych to pak jen prohodil. Kliková hřídel je dobrá a pístní čep na pouzdře takřka bez vůle. Takže vybrus postačí.









A tím začalo nečekané a obávané. Kvůli válci jsem musel sundat výfuk. Krásně jsem se zašpinil a tak jsem se rozhodl odkrýt i zadní část motocyklu a pořádně ji umýt zevnitř rám a motor, zkrátka to, co nejde pod plechy vidět. A to byla ta část, do které jsem se neměl pouštět.


Zadní blatník a podsedlové plechy
12. února 2020
A ve chvíli, kdy jsem motorku takřka rozebral, rozhodl jsem se, že už rozeberu celou a místo částečné renovace co byla v plánu udělám kompletní. Samozřejmě tak daleko jak mne pustí finance. Lakovat se bude celá ale třeba na chrom nádrže, výfuk si bude muset chvíli počkat. No a když budu lakovat, tak konečně vyměním zadní blatník za originál na čezetu. Podsedlové plechy mám momentálně s prolisem a ty na mém roku 1961 nemají co dělat, dlouhou dobu už mám nachystané bez prolisu, čekaly však až na správnou chvíli, kdy je nalakuji a dám na motorku a to je právě dnes.








Bude na něm nějaká práce, ale uvidím co vše se ukáže po pískování. Zatím vím o prasklince viz foto nad odstavcem a dírky navíc. Lem pod odrazkou je pěkně narušený korozí tak doufám že ještě není skrz na skrz.
Gumové díly
23. února 2020
Teprve začala samotná demontáž motocyklu, ale protože jsem měl důvod objednávat díly na ČZ 250 typ 455, tak jsem si k tomu přihodil nějaké drobnosti už na tuto kývačku. Jde především o gumové drobnosti, které jsem dříve nepoužil nebo jsem nucen je vyměnit. Protože budu dávat nové brýle řízení, koupil jsem nové ložisko řízení, 3 polohovou spínací skříňku aby jsem nahradil doposud 4 polohovou a neodrušenou koncovku. A nějaké další drobnosti viz fotografie.






Válec po výbrusu
5. dubna 2020
Dneska se mi konečně vrátil po měsíci válec od pana Padalíka. Nechal jsem si náhradní válec nově vybrousit. Původní válec sundaný před renovací si však nechám jako rezervní sadu na dojetí nebo na nějaký moto projekt do budoucna. Mám rezervní i bloky na 453 tak když by se mi podařilo sehnat klikovou hřídel, postavím si kompletní rezervní motor.






První várka chromovaných dílů
7. srpna 2020
Po malém prodloužení zapříčiněné pandemií se chromy konečně vrátily domů. Jsem celkem spokojen, přeci jen jsou to léta používané díly a tak i po novém chromu nemůžou být na 101%, nějakou tu vzpomínku to má a né vždycky se podaří každý šrám odstranit. Ale ano jsou chromy hezké, jediné na co si ještě počkám jsou chromované řidítka, ty mi nedopatřením dojely na motocykl ČZ 150 C místo na kývačku. Ale vše je v řešení a nesprávné řidítka už míří zpět do chromovny, odkud se konečně vrátí moje. Motocykl je stejně ve fázi, ve které už není kam spěchat, léto pomalu končí a ještě jsem nezačal pískovat ani lakovat.



První várka chromovaných dílů z reklamace
31. srpna 2020
Jak už jsem psal dříve, z chromovny se mi vrátily špatné řidítka a nekompletní kryt přepínače světel z řidítek. Nikomu nic za zlé, tohle se prostě může stát kdykoliv a komukoliv. Jakmile jsem poslal nesprávné řidítka zpět firmě Idetic, bylo mi řečeno že to hned napraví a ještě ten den se to bude snažit poslat zpět. Paráda! Ale byly to jen holé řeči které se jim nepodařilo splnit ani do 14 dnů.
Teprve až po dvou týdnech se mi vrátily díly zpět. Vše už naštěstí bylo v pořádku, řidítka jsou opravdu moje a kryt přepínače má i když špatně ale nanýtovaný bakelitový knoflík klaksonu. Takže stejně budu muset nýtovat znova doma. Tímto však s touto firmou nadále spolupracovat nebudu. Obrovský mínus byla komunikace. Na telefon nikdo nereagoval, na email nikdo nereagoval pouze na messengeru se mi podařilo párkrát firmu zkontaktovat ale jinak katastrofa. Shrnu takto: vysoká cena, dlouhá doba a hrozná komunikace. Takže už nikdy více.






Lakování a skládání předku motocyklu
9. října 2020
Nalakoval jsem rám a pár klíčových dílů, kterých je potřeba pro kompletaci přední části motocyklu. Chromové díly jsou nachystané a zbývají lakované. Jakmile je rám nalakovaný, usadím nové ložisko řízení a namontuji brýle a trubky předních tlumičů.




Nyní se můžu pustit do kompletace předních tlumičů. Jak už jsem psal někde výše, vyměnil jsem gufero v matici kluzáku a těsnící okroužek. Samozřejmě veškeré těsnění spojené s předními tlumiči. Trochu jsem se potrápil s čištěním kluzáků uvnitř po chromu ale nakonec si to dalo říct. Pouzdra jsem nechal ty, které tam byly. Měl jsem je označené, aby jsem je namontoval stejným směrem a alespoň co nejblíže stejnému místu, ve kterém pře demontáží chodily. Mohl jsem je měnit ale protože nejsou původní ale měněné a vůle, kterou jsem jim nechal při první montáži se nezměnila, nevidím důvod je zbytečně vyhazovat a měnit.



Přední kolo mám už hotové z minula. Tady jsem akorát dořešil brzdové čelisti a kompletně vše vyčistil. A protože mám přední část motocyklu nachystanou na montáž kola musím jej tam usadit. Konečně to bude stát na kole a stojanu místo stojan a špalek. 🙂



Tlumiče
11. března 2021
Aby se neřeklo, že jsem veškerý čas věnoval pouze pionýru tak jsem se lehce posunul i na kývačce. Zatím co jsem pracoval na 555 tak jsem řešil vše ostatní na kejvu. Sháněl jsem si potřebné díly a povrchovou úpravu aby jsem se mohl někam posunout hned jak dodělám pincka. A protože je hotový, začínám pomalu zde. Není to žádný pokrok k oslavě, ale složil jsem zadní tlumiče a osedlal řidítka novými hefty. Čekám teda, jak bude naskladněna rozeta (47z) a pak na motorku budu moc nasadit kolo.
Jak bude kolo na místě dořeším hlavní stojan a boční stojan. Musím převařit trubku levé stupačky a jak to budu mít hotové budu se moct chvíli věnovat motoru. Ten chci jen rozpůlit, vyčistit a zkontrolovat převodovku a vidličky. Pak půjde motor zpět do rámu. Dál předbíhat nebudu ale po motoru bych chtěl mít vyřešeny blatníky. Pro přední část by to bylo na hotovo a zadní část si ještě na kompletaci počká. Takže teď celý projekt stojí na rozetě. Pak se budu moct posunout dál.





Na zaprášený rám jsem nasadil oba tlumiče. Repasované byly už když jsem motocykl zprovozňoval takže jsem pouze vyčistil chrom a oba tlumiče nově nalakoval. Rám dostal nové silentbloky a samozřejmě jsem neopomenul na šrouby s hlavičkou pro klíč 12 mm jako tomu bylo ve výrobě.


Poskládal jsem si novou rozetu tentokrát ze 47 zubů jak je psáno v knize. Tak uvidím jak se vše změní při rozdílu 1 zubu (46/47). Nicméně kvůli rozetě jsem nechtěl dávat zadní kolo a tak byl rám tak nějak nemobilní. Potřebuji upravit uložení centrálního stojanu na opravný čep a proto je potřeba aby motorka stála na kolech. Stojan hotový a boční stojan nahrubo taky. Samotným kolům se budu věnovat ještě později. Zatím je vše jen nasazené aby se to dalo převážet a opřít o zeď když by bylo třeba.






Brzdové obložení
11. července 2022
Po extrémně dlouhé době taky nějaký pohyb na kývačce. Do její renovace se dostaly bohužel jiné stroje které jsem dělal přednostně a zároveň řeším i céčko, na kterém mám nějaké dodělávky a chystám jej přihlásit na veteránské doklady. Nicméně nechal jsem si nalepit na původní pakny nové brzdové ferodo obložení. Na výběr bylo z několika tlouštěk a tak jsem si samozřejmě zvolil to nejsilnější a potom to stočím na soustruhu na požadovaný průměr bubnu. Zatím to mám nachystané, musím to nechat stočit. Přední štít budu moct dokompletovat pak úplně. Na zadní nemám nachromované ramínko brzdového klíče. Ale jsem po dlouhé době rád, že se projekt kousek posunul. Plechařina je odvezená na pískování a poslední díly na chromování.








Brzdové obložení stočeno
18. července 2022
Konečně jsem se dostal k soustruhu. Zajistit čelisti aby se neotevřely vytočit opěrný čep a může se jít na to. Mezi klíč a čelisti jsem si dal 0,5mm podložku z každé strany a obložení stočil na přesný rozměr bubnu. Po vytažení podložek vznikne chod čelisti aby bylo možné brzdu vůbec zamáčknout takže po vytažení podložek se vůle zvětší a tím i povolí samotné otáčení kola. Po dlouhé době se konečně dají štíty přiložit ke kolu. Malý krůček vpřed.




Poslední várka před chromováním
25. července 2022
Snažím se co nejvíce věcí dokončit aby jsem se přiblížil k samotnému skládání. Poslední díly na chromování jsem odeslal a ještě jsem k tomu přihodil nějaký zinek tak uvidíme jak to celé dopadne. Kola mám z minula nachystané a jak se vrátí tyto díly z chromovny tak budu moct poskládat zadní kolo na hotovo na rám. Přední kolo si zatím počká dokud nebudu mít nalakovaný přední blatník.



Postupné spasování
1. srpna 2022
Vrátily se mi díly z trýskání a tak jsem se hned pustil do příprav. Nejprve jsem si povrch zahladil smirkovým papírem. Následně jsem vše pořádně omyl a aplikoval odrezovač aby neprobíhala koroze na nenabarvených dílech. Při broušení jsem samozřejmě obhlídl nedostatky aby jsem věděl kde bude potřeba rovnat boule, vařit díry a praskliny. Nejprve tedy už pěkně dlouho připravený rám, na který budu díly po ošetření montovat.


Některé díly, které jsem na trýskání nedal, jsem si chemicky vyčistil doma. Samozřejmě surový plech znova ošetřen odrezovačem.



Rám jsem osadil holými bloky aby spasování mělo vůbec nějaký smysl. Zatím sedí všechno dobře, někde jsem musel klepat pár důlků ale minimum. Díly jsou v podstatě v dobrém stavu. Nejsou moc pokroucené nebo tak. Jsou ale místa kde rez udělala pěknou paseku a tak budu muset dorovnávat důlkovou korozi kytem. Ale pořád nic strašného.


Horní díl masky a podsedlové plechy jsem nemusel rovnat ani vařit. Takže jsem je nalakoval do plniče a šup s nimi na motorku. Přední blatník měl prasklinku na jedné z hlavní vzpěry takže jsem ji musel zavařit. Nevyhnul jsem se tedy ani klepání. Ten už trochu ran dostal. Plnič a šup s ním na motorku. Tam jsem ho dal až na druhý pokus. Napoprvé jsem zjistil, že jsem neprotáhl závity na kluzácích když jsem skládal předek motorky a tak blatník dolů, protáhnout a zase zpět.
Ještě jsem na hotovo udělal oba kastlíky. Nářaďový kastlík byl v pohodě. Pár bouliček na dvířkách vyrovnáno a plnič. Bateriový už byl horší. Tam krom pár bouliček na dvířkách bylo vyrezlé dno a tak jsem musel dost vyvařovat. Oba kastlíky v plniči na motorce a hned to vypadá lépe. Práce jde od ruky. Ještě zadní blatník a nosník sedla. Tam se vaření nevyhnu taktéž.


Zadní blatník měl dvě praskliny vedle svárů a dvě dírky kousek od díry na odrazku. Vše vyvařené plnič a šup s ním na rám. Nosník sedla potřeboval taky dvě prasklinky zavařit a jednu stranu krycího plechu vyrovnat. Plnič a šup s ním na rám. Tento díl byl asi nejvíce napaden důlkovou korozí tam budu s kytem řádit. Je to samá mini dírka.


Práce jde opravdu od ruky. Pan Hadrávek mi dovezl výfuk a tak jsem kartery osadil válcem a hlavou aby jsem mohl namontovat i výfuk. Dodal jsem i víka a výfuk sedí parádně. Problém bude u trubky levé stupačky. Tu budu muset rovnat. Ohyb má dobrý nad výfuk sedí ale je lehce ohnutá směrem dozadu. Ale to je taková drobnost. S tou si pohraju jak budou díly schnout po lakování. Dnes jsem samozřejmě nachystal i zadní světlo do plniče a rámeček předního světla dostalo po dlouhé době své sklo, které jsem po chromování zatím nenasadil. Pomalu se to začíná rýsovat.


Konečně dodány všechny díly a tak mohu posoudit stav dopasované plechařiny. Ale úplné finále to není protože nemám ještě poslední várku chromovaných dílů, kde čekám na madlo zadního blatníku. Jak bude zpět z chromování tak budu moct zadní část utáhnout na hotovo, dorovnat a pokud bude vše sedět znovu celou motorku rozebrat a pomalu chystat na finální lakování. V tomhle stavu budu muset kytovat nerovnosti po korozi, přebrousit a znova nastříkat plničem. Jak budu mít druhou vrstvu plniče zabroušenou tak se budu moct vrhnout na finální lakování. Mezitím co se bude lakovat a schnout tak doladím rám a budu řešit motor. Nádrž budu chromovat až přes zimu. Zatím nemám vybráno komu nádrž pošlu. Takže vše má svůj čas. Letos už nemám co uspěchat, poprvé si zajezdím až příští rok.






Nalakováno
17. října 2022
Konečně jsem se dostal k nalakování dílů. Tedy ke klíčovému pokroku motorky. Pomalu se blížím k finálnímu skládání. Mezitím co budou lakované díly odpočívat provedu úpravu levé stupačky a protože mám nachystané díly na motor budu jí moct poskládat v čase schnutí i motor. Jakmile bude motor hotový usadím jej do rámu a pomalu začnu brát lakovaný díl po dílu a usazovat jej také na rám. Samozřejmě před usazením kontrola popř. lehké zarovnání vodním papírem a přeleštění jednotlivých dílů.









Linkování
31. října 2022
Vždy se snažím na motorce udělat si co nejvíce sám. A tak jsem se nevyhnul ani linkování. Mám koupený linkovací štětec a i když to není a nebude určitě kvalita tak jak od někoho šikovného, budou linky vypadat líp než olepené páskou. A pro můj pocit, že jsem si zase něco udělal sám je to ideální cesta. Mnohokrát jsem to vyzkoušel nanečisto a šlo to poměrně dobře. Až jsem byl udiven, jak mi to jde. Ale když došlo na lámání chleba a linkování naostro klepaly se mi ruce jako důchodci. Takže jsem s tím poměrně bojoval. Ale nakonec to tak špatně nedopadlo.





Přeleštění laku
7. listopadu 2022
Linkování dostatečně proschlo a tak se můžu pustit do leštění. Poprvé uvidím jak se dílo podařilo. Lakování má několik nedostatků, které bych druhou vrstvou barvy schoval ale rozhodl jsem se že na to nebudu mastit mnoho vrstev barvy a tak musím být spokojený se vzhledem, který mám. Co se týče lakování, jen jsem nechtěl mít syntetickou barvu jako dřív. Ale plnou leštěnku nepotřebuji. Na motorce chci jezdit. Kdo ví jak bude za rok nebo dva chuděra vypadat. Fotografie níže zobrazují pouze první krok leštění.














Bloky před svařováním
14. listopadu 2022
Majitel motoru přede mnou vyřezal dvě okénka která bylo potřeba zaslepit. Protože chci motor nechat chemicky čistit, bylo by hloupé tam ty díry nechat. Když jsem na motoru jezdil měl jsem samozřejmě okénka zaslepená plechem. Dvě dírky na šroubek vedle velké díry byla už moje práce, aby jsem mohl krycí plechy nějak k bloku přimontovat.





Skládání motoru
12. prosince 2022
Nic mě nebrání v dalším kroku a tak se pouštím do skládání bloků k sobě. Všechno nachystané a všechno krásně sedí a tak se motor skládá tak jednoduše jak se skládá lego. Pár šroubků, válec a šup s ním do rámu. Naladit jeho umístění dohnat poslední milimetry a utáhnout. Skoro po třech letech motor zpět v rámu. Že jsme si dali ale načas.








Skládání motorky
1. května 2023
Skládání je už radost. Vše je takřka nachystané a nemělo by mě už nic překvapit. Konečně mi začíná motorka růst před očima a postupně nabývat scházejícími díly. Cítím, že si konečně letos zajezdíme. Renovaci mi přibrzdila pandemie. Nechtěl jsem nic nikam rozesílat z obav, že někde zavřou firmu a já o něco přijdu. Ale letos jsem tomu pořádně šlápl.


















Díly spojky
8. května 2023
Na Vánoce jsem si pořídil nějaké klíčové díly pro spojku. Nebo lépe řečeno celou spojku krom lamel, které jsou české ferodo, jsou všechny ostatní díly do spojky originální díly z mototechny. Rozhodl jsem se, protože jsem před odstavením dost bojoval se spojkou. Nakonec jsem ji nějak odladil aby fungovala co nejlépe ale pořád to nebylo ono. Hlavním problémem bylo vyřazení na neutrál, když se motor ohřál.
Místo toho aby se mi podařilo vyřadit skákal jsem na jedničku a zase dvojku a pořád dokola. Takže spojka bude komplet nová a originál a pokud to bude dělat, mám nachystanou novou a originální z mototechny kulisu řazení. Pokud to bude i nadále zlobit, tak ji do motoru dám. Zatím ji mám jen bokem. No a dále balík obsahuje nějaké drobnosti a doplňky.










Chromování nádrže
15. května 2023
Pro mě obrovským progresem je nově pochromovaná nádrž. Přiznám se, že jsem tady ale trochu podváděl. Místo toho, aby jsem nechal pochromovat svojí nádrž, koupil jsem si novou už hotovou. Sice stála o pár kaček více ale… Nemusel jsem řešit ke komu nádrž poslat. Kdo má jakou dobu. Obávat se zda mi to dodá do slíbené doby atak dále. Tady jsem objednal a za pár dní krásná hotová nádrž. Jako bonus mi zůstala moje nádrž jako kdykoliv reservní. Nádrž mám od p. Langera z jawamarketu.
















Skládání spojky
22. května 2023
Po dlouhé době jsem se dostal, no spíše odhodlal jít do dílny něco udělat a tak jsem poskládal spojku. Spojku už mám doma od vánoc ale řetízek, který jsem původně chtěl ponechat z předchozí go motoru se mi dvakrát nezdál. Samozřejmě náhradní nový mám ale u něj jsem zjistil, že je špatný. Nejde pořádně nasadit a je úplně našponovaný. Tak jsem si řekl ne. Tento řetízek ani původní nedám a musím koupit úplně nový. Nakonec jsem zase sáhnul po ND z mototechny. Ve finále ale vůle nového není nikterak menší jak vůle toho, který byl na motoru při první go. Takže si jej ponechám na jiný projekt. Složit tedy spojku, nasadit víko. Protáhnout lanko připraveným bovdenem a seřídit spojku. Vše vypadá že šlape správně. Dotaženo zkontrolováno a nalejeme do motoru olej. Z motoru to tedy bude vše. Ten je nachystán na první start. A určitě se oba těšíme.




Výměna držáků stupaček
29. května 2023
Problém se stupačkou jsem nakonec vyřešil úplně jednoduše. Koupil jsem nové držáky se zalisovanými trny a obě dosavadní stupačky nahradil novýma. Není to nic neobvyklého. Na kývačce řady 45x nebo 47x jsem viděl stupačky jak se šroubovacím trnem tak i lisovaným trnem. Hlavní je že to splňuje svou funkčnost. O matici trnu se mi zastavila páka a tak se nedala motorka startovat. Nyní už bez problému.




Nové sedlo
5. června 2023
Od samého počátku jsem chtěl mít na kývačce sedlo ve tvaru, který na motorku bylo montované. Jasné je to kytara. Ale nedokázal jsem si vůbec představit, jak bude motorka vypadat a tak se přiznám že jsem měl veliké obavy. Především, že nebudu spokojený. Ale sedlo je nádherné a na motorce sedí i k motorce sedí úplně skvěle. Jediné co můžu vytknout je tvrdost. Proti dosavadní lavici je sedlo tvrdé a bolí z něj zadek. Ale při jízdě to není tak znatelné jak když na motocyklu sedím s nohama na zemi. Ale super pokrok. Motorka se rýsuje. Ještě doladit tu nádrž, doskládat spojku a těším se na první start.














Lakování nádrže
12. června 2023
Využívám svého nadšení do renovace ihned, než si práci na nádrži rozmyslím. Nakonec se až sám divím, jak rychle jsem nádrž nalakoval i přesto že nemám lakování vůbec v oblibě a už vůbec ne nádrže. Ale nakonec se podařilo nádrž dobře nalakovat. Snad svou snahu nezničím linkování. To bude další hodina strachu.










Vybarvení loga nádrže
19. června 2023
Způsobů, jakými se dají loga malovat je hned několik. Já si zvolil cestu štětcem. Je sice náročnější ale chtěl jsem se na motorce za každou cenu podepsat. Takže hezky ruční práce. Ale musím říct za sebe že se mi zatím vše na nádrži podařilo. Jestli zkazím linky tak… nemám slov. 😀




Linkování nádrže
26. června 2023
Snažil jsem se co to šlo. Nejhorší bylo asi to že se mi nedařilo udělat linku širokou tak jak potřebuji na první linku. Musel jsem každou stranu objet dokola dvakrát. Takže ne že jednou a mít to za sebou. Já se donutil to dělat dvakrát. Dvakrát více nervů a strachu že zkazím to co se mi doposud daří. Ale nakonec linky vyšli úplně super. Dokonce i mistr v linkování mi řekl, že jsou linky moc dobré na to že jsem si je dělal doma sám. Teď už bude vše jen radost.






Po renovaci
10. července 2023
A tady je konečně finální focení. Zde mohu říct mám renovaci hotovu. Nyní je potřeba dát novou baterii, natankovat benzín a poprvé nastartovat motor. Po úspěšném startu musím udělat STK a pak se můžu pustit na první projížďku. Uvidíme, zda start přinese nějaké problémy nebo ne. To samé zda se něco objeví při jízdě nebo ne.

















