Každou jízdu si na čezetě eviduji a ukládám si nájezd kilometrů. Zezačátku jsem s kývačkou jezdil jen kolem komína ale později jsem se naučil jezdit cca 200km okruhy. Pro někoho to není moc ale pro mě je to takový ideální střed mezi nájezdem kilometrů a strávené době na motocyklu.

Stav tachometru na začátku sezóny 2679 km.

  • První jízda byla opravdu jen krátká. Nejprve jsem ale musel zajet udělat novou STK. Pak proběhla testovací jízda zhruba nějakých 10km.

    Stav tachometru – 2679Km + 10Km.

  • Dlouho jsem ale nemeškal a hned druhý den po první jízdě jsem motorku vytáhl znovu. Příjemně naladěn jsem si naplánoval 60km okruh a vyrazil. Tak snad mě někde nenechá. Motorka jede perfektně ale objevily se první dva problémy.

    Stav tachometru – 2689Km + 60Km.

  • Po ujetí 20km v prvním okruhu mi přestal počítat tachometr. Zastavil se v 2709Km. Nedalo mi to a tachometr jsem demontoval a otevřel. Zjistil jsem že povyjela hřídelka, která točí s číselníkem. Takže jsem ji zatlačil zpět a vše se tvářilo zase jako funkční. Tachometr jsme tedy poskládal a nasadil zpět na motorku. Uvidíme zda se podařilo.

  • Ze začátku se mi zdálo že občas motor jakoby lehce střelí. Měl jsem podezření na foukání hlavy. Ale stále se nic neukazovalo. Navíc po první jízdě už to slyšet nešlo. Ale po prvním okruhu jsem si všiml že je motorka nahozená od oleje a hlava taktéž. Kouknul jsem mezi válec a má prvotní obava se potvrdila. Fouká mi hlava. Takže jsem hlavu demontoval a místo tenkého hliníkového těsnění jsem použil o trochu silnější klingerit. Asi to byl důvod, proč jsem ho tam měl i před renovací. Vyčištěno, přetěsněno a poskládáno. Snad jsem druhou závadu vyřešil.

  • Vyjel jsem tedy s kývačkou ven a slavil úspěch. Tachometr počítá kilometry a hlava je suchá jak po opravě. Super vypadá to že se zadařilo. Po najetí 21km se tachometr znovu rozhodl nepočítat. Takže tebe pošlu na opravu. Už se s tím zlobit sám nebudu. Hlava ale drží tak alespoň jeden úspěch.

    Stav tachometru – 2749Km + 26Km.

  • Asi po týdnu se mi vrátil tachometr opravený. Mám naplánovanou trasu zhruba 100km a tak se může tachometr ukázat v plné funkci. Opravu mi prováděl pan Kratochvíl.

  • Jakmile se objevilo volné místo v nabitém harmonogramu vytáhnul jsem kývačku na první trasu přes 100km. Motorka jede krásně, hlava drží a tachometr konečně ukazuje a ukazoval po celou cestu. Konečně mám vyhráno.

    Stav tachometru – 2775Km + 112Km.

  • Ještě malý záznam z řidítek při příjezdu před elektrárnu. Ale na to že bylo jenom 9°C tak se nejelo úplně nejhůř. Ale zima byla tvrdit opak nebudu.

  • Po delší době, kdy jsem se k další vyjížďce nedostal se mi uvolnilo pár hodinek a tak jsem znova protáhnul kývačku po okolí. Další 100km okruh do záběhu motoru.

    Stav tachometru – 2887Km + 100Km.

  • Trochu jsem laboroval s cestou na mapě. Tak aby se mi jelo co nejvíce pohodlně a měl jsem nějakou přesnou vzdálenost. Vyhnout se nehezkým cestám a podobně. Zatím mi vyhovují okruhy okolo 100km. Chystám se ale na 150km okruh a nachystanou trasu mám i na 210km. Ale na tu dlouhou už potřebuji více času. Ten zatím nemám.

    Stav tachometru – 2987Km + 115Km.

  • Poprvé jsem na motocyklu projel Jevišovicemi. Ale protože mě tížil poměrně čas bral jsem okruh na jeden zátah. Takže jsem bohužel nikde neudělal fotku. Až doma po jízdě.

    Stav tachometru – 3102Km + 110Km.

  • Tentokrát a vlastně poprvé jsem otočil směr mé cesty. Bylo to zajímavé. Člověk se naučí kde má zatočit a kterým směrem se dát a nejednou je vše obráceně. Ale v pořádku jsem dorazil. Tachometr šlape, motorka také šlape a hlava drží. Zase zastávka v Jaroslavicích pod zámečkem a ve Slupi u mlýna. Další okruh si protáhnu na nějakých 150km.

    Stav tachometru – 3212Km + 110Km.

  • Protože po celou dobu šlapala motorka jako hodinky, rozhodnul jsem se o prodloužení trasy o pár dalších kilometrů. Vše klaplo a motorka zvládla 150km jako nic. V podstatě neměla za všechny jízdy žádný problém a vždy jsme v pořádku dorazily domů.

    Stav tachometru – 3322Km + 150Km.

  • Po dlouhé době jsem se zase projel. Pořád nebyl čas nebo nevycházelo počasí. Dnes jsem to ale konečně rozsekl. I přestože nebylo počasí úplně ideální pár kilometrů jsme zvládli. Taky jsem potkal jeden nekamarádský mráček který nás nehezky opláchl.

    Stav tachometru – 3472Km + 104Km.

  • Dosáhl jsem nájezdu tisíce kilometrů a tak bude potřeba provést potřebné Mazání a údržba motocyklů – 1000km – Gomotoru. Nebudu zde vypisovat všechny úkony ale týká se to kontroly nastavení a případné seřízení spojky. Kontrola a napnutí řetězu. Kontrola a seřízení brzd a brzdového spínače. Jinak pak standartně promazání, kontrola utažení šroubů a kontrola množství oleje v motoru. A abych nezapomněl, propláchnutí filtrační drátěnky a znovu napustit olejem.

    Stav tachometru – 3576Km + 126Km.

  • Samozřejmě k samotné údržbě jsem ještě doladil i chod motoru. Karburátor jsem měl nastavený tak jak předepisuje výrobce a i když se motorka nechová úplně optimálně dá se s tímto nastavením normálně jezdit. Ale chtěl jsem aby se to chovalo lépe v nižších otáčkách tak jsem jí přidal trochu vzduchu a s tím i doladil volnoběh aby si motorka jen brblala. Motor už je volný tak není potřeba mít vyšší otáčky jako na začátku. Uvidíme jaké ovoce přinese nové nastavení. Zatím jsem najel jen pár testovacích km. Uvidíme co řekne okruh.

    Stav tachometru – 3702Km + 18Km.

  • Vzal jsem kývačku na jeden okruh abych otestoval chování nového nastavení karburátoru. Pro jistotu jsem karburátor zatím nezakrýval, kdyby bylo potřeba ještě ladit. Ale najel jsem 123km a neusoudil jsem, že by bylo potřeba zasahovat.

    Stav tachometru – 3720Km + 123Km.

  • Pro opakované otestování nového nastavení karburátoru jsem provedl druhou projížďku s odkrytým karburátor. Kdyby náhodou chtělo něco poladit. Ale nastavení se zdá být v pořádku. Motorka šlape skvěle a další změny chci provádět až po záběhu. Momentální nastavení je více dostačující. Zatím jezdím stále kolem komína. Téměř stejný okruh v okrese. Na delší trasu jsem stále nenašel dostatek času.

    Stav tachometru – 3843Km + 140Km.

  • Druhá testovací jízda rozhodla a karburátor jsem opět zakryl krytem. Nastavení které má ji momentálně ponechám. Proto jsem se vydal jen na takovou krátkou venčící vyjížďku. Poprvé jsem tedy nevyjel dopoledne ale vyjížděl jsem až kolem páté hodiny. Chtěl jsem si dát 150km ale poměrně brzdy jsem přetáčel na rezervu a tak už jsem se raději vrátil domů aby mi někde nedošel benzín.

    Stav tachometru – 3983Km + 131Km.

  • Dokud byl hlavní tah ze Znojma na Brno uzavřený dalo se přejíždět u Lechovic přes obchvat úplně v pohodě. Po otevření hlavního tahu už to není zase tak jednoduché přejet. Aut tam projede mraky a každý valí. Kousek dál jsem našel most přes obchvat a tak ho od této doby využívám. Jede se tam skvěle.

    Stav tachometru – 4114Km + 155Km.

  • A protože se počítá každý kilometr tak jezdím na motorce i do práce. Jednou mě po cestě do práce potkal deštík a tak je chuděra hezky zašpiněná. No budu jí muset zase vysprchovat.

    Stav tachometru – 4269Km + 84Km.

  • Zatím nejdelší jízda kterou jsem s kývačkou jel. Poprvé po všech jízdách se mi nepodařilo při odjezdu z domu nastartovat a poprvé jsem musel roztláčet. Nevím co se přihodilo ale podařilo se mi ji luxusně uchlastat. Po pár metrech ale chytila a pak už jela v pořádku. Po cestě jsem udělal jednu zastávku a pak chytila krásně na první jako vždycky. Jediný co asi budu muset poladit je volnoběh. Malinko bych ho zvýšil. Znervózňuje mě po nastartování kontrolka dobíjení která občas problikne. Po zvýšení otáček je ale vše zase v pořádku.

    Stav tachometru – 4353Km + 175Km.

  • Dneska jsem zase posunul svoje hranice nejdelším nájezdem na kývačce. Touto jízdou jsem však překročil nájezd 2000km a tak můžu říct, že mám motor zaběhnutý. Celkem najeto 2063km. Ale musím říct, svíčku Brisk N15C kterou jsem tam dal po složení motoru jsem ani jednou nečistil a ani jednou neměnil. Neměnil jsem nastavení zapalování. Jen jsem po tisícovce dolaďoval spojku a napínal řetěz. Na nic víc jsem nesahal. Plus samozřejmě mazání. Takže motorka šlape jak hodinky.

    Stav tachometru – 4528Km + 214Km.

  • Počasí stále přeje a tak jezdím s motorkou zase turnus do práce. Přes den je sice hezky ale ráno už bývá poměrně chladné. Naposledy co jsem se vracel večer domů tak už se stmívalo a tak jsem dostal první příležitost vyzkoušet světla. Svítím špatně, musel jsem seřídit světlomet. Úplně jsem na to zapomněl.

    Stav tachometru – 4742Km + 84Km.

  • Protože jsem přesáhl nájezd 2000km rozhodnul jsem se motorku přeladit na běžný provoz. To znamená snížení jehly, změna polohy vzdušníku a snížení mísení oleje s benzínem z poměru 1:25 na 1:33. Našel jsem si ideální polohu vzdušníku a motorka začala konečně dýchat. Vypadá že bude jezdit dobře. Ale testoval jsem to zatím jen na 12km. Uvidíme jak pojede při delším okruhu.

    Stav tachometru – 4826Km + 12Km.

  • Tak jsem se konečně dostal k otestování nového nastavení karburátoru. Najel jsem 178km a motorka letí jak blázen. Chod motoru je taky skvělý a tak se dá říct že je motorka nastavená dobře. Svíčka po jízdě říká že to tak může být. Snížila se i spotřeba o nějaký ten litr i dva méně.

    Stav tachometru – 4838Km + 178Km.

  • Abych potvrdil nové nastavení karburátoru vždy provedu nejméně dvě testovací jízdy. Při této druhé jízdě jsem dosáhl potvrzení, že můžu toto nastavení ponechat. Motorka opravdu jezdí parádně. Konečně jsem se dostal k Jaroslavickému zámečku aby jsem udělal nějakou tu fotečku.

    Stav tachometru – 5016Km + 182Km.

  • Využívám každé vhodné chvilky aby jsem letos s kývačkou najel ještě pár kilometrů a tak jsme jeli ven. Bylo teda chladněji než předchozí jízdu ale míň foukalo takže se jelo daleko líp. Chtěl jsem dát klasický okruh ale v Jevišovicích začalo pršet a tak jsem to otočil a jel stejnou cestou zpátky domů. Po cestě zpět jsem zastavil u mlýna ve Slupi a udělal pár večerních fotek. No a protože jsem se vracel domů po tmě provedl jsem konečně kontrolu nastavení světlometu. Konečně motorka svítí tak jak má.

    Stav tachometru – 5198Km + 173Km.

  • Myslel jsem, že si užiju standartní projížďku tak jako vždy. Ale po hodně najetých kilometrech mi po cestě prasklo vlákno žárovky předního světla. Nic neobvyklého. Říkám, zastavím a dám tam náhradní žárovku. Vyměněno a přední světlo stále svítí jen na dálkové. Snad to není v přepínači? Chtěl jsem odzkoušet proud do patice. Tak dlouho jsem šachoval se žárovkou kolem drátů až se mi podařilo spálit pojistku. Pozor, jde do tuhého. Rezervní mám jenom jednu a tu spálit nesmím. Takže jsem zbytek jízdy odjel jen na obrysové světlo. Doma jsem zjistil, že ani náhradní žárovka nesvítí na tlumené. Elektroinstalace je v pořádku a tak to bylo naštěstí jenom žárovkou.

    Stav tachometru – 5371Km + 150Km.

  • Koupil jsem nové žárovky a tak jsem se zase mohl projet. Počasí už začíná být zrádné a tak najít hezké počasí a volnou chvíli není vůbec jednoduché. Řekl jsem si možná je to poslední jízda a tak se ještě letos zajedu podívat ke komínům. Takové uzavření sezóny i když nic takového oficiálně netvrdím. Podle počtu nájezdu mi chybí ještě cca 70km k nájezdu 3000km a tak je možné že se ještě podíváme ven.

    Stav tachometru – 5521Km + 194Km.

Zdroje

-> Náhradní díly nakoupeny – Motokrámek.
-> Oprava tachometru – pan Kratochvíl.

Deník 2024

Sezóna uzavřena s celkovým nájezdem 3036 km. Další pokračování bude v příštím roce zde:

ČZ 125 typ 453 z roku 1961 – Deník 2024.