Návštěvní kniha

Máte-li nějaký dotaz, či zde chcete zanechat svůj názor jako v návštěvní knize, stačí vložit komentář.

27 komentářů

    1. Dobrý den, nejlepší je nechat si v lakovně namíchat odstín podle rozleštěného původního dílu, ale dneska spousta lidí používá náhradu z RAL vzorníku číslo 3004. Lehce vínovější je ze vzorníku pro BMW tuším kód 315. Ale opravdu nejlepší je namíchat podle původního dílu. S pozdravem

    1. Dobrý den, nejlepší je nechat si vycentrovat nová kola podle starých kol (mít předlohy). Pokud už stará kola nemáte, budete muset usadit kolo do vidlice a do rámu včetně všech komponentů pro kompletní sestavení (rozpěrky, brzdové štíty atd.) a odměřit si kde bude ráfek na středu vůči vidlice či rámu. Bohužel, já žádné reálné měření vyosení kol nemám. Na model C i T jsem kola vyplétal a nechal centrovat vždy podle nějakého původního složeného kola na daný model. S pozdravem

    1. Dobrý den, zavolejte si panu Padalíkovi, https://www.motoservispadalik.cz
      Buď mu pošlete (nebo dovezete osobně) válec a on podle něj doměří patřičnou pístní sadu nebo si válec oměříte řádně doma sám a necháte si poslat pístní sadu podle vlastních naměřených rozměrů. Pokud je pro vás p. Padalík daleko či nejste s jeho služby spokojen, poohlédněte se po jiné pro vás výhodné firmě, která se zabývá výbrusy válců ve vašem okolí. Nemůže být problém doměřit a koupit pístní sadu. Já bych spíše volil poslat mu válec ať si jej raději proměří pořádně sám a podle toho dodá píst. Vše je na domluvě a je ve všem vstřícný.
      Každopádně doporučuji si vyžádat píst od firmy, co dělá výbrusy než kupovat z eshopu s motodíly. Vzhledem k tomu jaké jsou schopni prodávat nekvalitní replikové díly bych píst v žádném případě nebral. Ono stejně na ty 125 se pořádně ani na eshopech neprodává. Začíná to většinou od 175 obsahu. Já reším válce a klikovky s p. Padalíkem takže proto vás obracím na něj.

      S pozdravem Filip

    1. Písty jsou. Ale protože je poptávka po dílech na 125 ccm kývačku zásadně nižší, tak ta nabídka je taky mizerná. Sada těsnění konkrétně pro model 125/453 k prodeji není, takže pod válec si člověk musí vyrobit těsnění sám, mezi bloky pokud jej tam potřebuje taktéž. O hliníkovém těsnění pod hlavu nemluvě. Tam je to úplně to samé. Takže vše, co se musí vyrobit jen pro obsah 125 se moc nevyrábí, je nás prostě málo. Ale u p. Padalíka už mám 3 válec po výbrusu a nikdy nebyl problém s dodáním pístu. Hlavně jsou to značkové písty žádné taiwan blata. Takže závěrem, píst sehnat přes firmu která provádí výbrusy na jawa čz. Na eshopech píst pro 125/453 není (ani jsem nenašel).

      S pozdravem Filip

    1. Dobrý den, děkuji za kladný ohlas na mé stránky, k otázce: motocykl ČZ 125 T nemá číslo na rámu vyražené. Z výroby ne, první čísla na rámu se objevují až v roce 1952 na modelech C a to na krku řízení jako u kyváčky. Takže pokud váš rám číslo nemá nic se neděje. S pozdravem

  1. Dobrý den,děkuji za odpověd ohledně čísla rámu na téčku a měl bych ještě dotaz ohledně elektro.Nevíte o nějakém modernějším řešení ohledně tlumivky a usměrnovače ve světle? Mám to dost zničené.

    1. Dobrý den,

      není zač jsem rád že jsem pomohl. K další otázce vám mohu říct ano, existuje modernější způsob. Nebo spíše náhrada jednotlivých komponentů.

      1) Původní selenový usměrňovač lze nahradit diodou ( KY 708 ). Nahrazoval jsem usměrňovač touto diodou jak na ČZ 125 T tak i na ČZ 150 C. Ovšem u obou mám stále původní tlumivku. Nicméně dobíjení baterie funguje tak jak má. ( Foto 1 ) ( Foto 2 ). Diodu lze zapojit podle jawarmaniakova návodu ( Jak vyzrát na selenový usměrňovač ), má tam i další alternativní možnosti použití schotkyho dioda nebo polovodičová dioda.

      2) Původní tlumivka by se dala nahradit např. tímto ( Světelný regulátor RPN-6-1F_8S-2P ), bohužel nemám tuto součástku odzkoušenou ale zase na druhou stranu nemám důvod tomu nevěřit. Někde jsem narazil na konverzaci, u které někdo psal že tento regulátor používá a v pohodě. Tak jsem si to do budoucna poznamenal kdyby bylo potřeba řešit tlumivku. Bohužel zde vám se zapojením neporadím. Zatím jsem to nijak nezkoumal.

      Snad jsem vám alespoň trochu pomohl,
      S pozdravem Filip

    1. Zdravím, myslím že by to měl být M5x20. Šroub by měl být shodný se šroubem z motoru C, ten někde mám pro jistotu proměřím a dám ještě vědět kdyby rozměr neseděl.

      S pozdravem Filip

      1. Děkuji za informaci. Dávám to kolegovy do provozu schopný (domácí traktůrek) katastrofa vše ulámaní až je mi toho motoru líto. Šroub je šestihranný nebo půlkulatý s drážkou po celé dílce se závitem? Děkuji za odpověď

        1. Zdravím opravdu není zač. Šroub je válcový s drážkou, délka bez hlavy 20mm, závit M5 jen částečně, v délce 5mm, zbylých 15mm je dřík zúžen na průměr 3,75mm. Viz foto šroubu Šroub zajišťující vypínací půlměsíc spojky  M5x20, ČZ 125 150 B, T, C S pozdravem Filip

    1. Dobrý den, jsem rád že se vám líbí mé webové stránky, nepůvodní lakování odstraňuji klasickým odstraňovačem nátěrů, nebo za pomocí ředidel. Všechno vždy opatrně, nejprve na nějakém nenápadném místě či drobném dílu test, co na barvu působí a pak risk na ostatním. Nějaký díl se mi už podařilo zmršit, takže opravdu opatrně, pomalu a po troškách než sundat i původní lakování. Ať se daří, s pozdravem Filip

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..