Návštěvní kniha

Návštěvní kniha je otevřená. Máte-li nějaký dotaz, nebo zde chcete zanechat svůj názor, stačí zde vložit komentář.

56 komentářů

    1. Zdravím, nevím zda se dá a kde hledat, ale určitě bych se kouknul na lakýrníky, kteří se zabývají barvami našich motorek. Třeba motokenny by vám mohl poradit. S pozdravem Filip.

  1. Dobrý den
    Vyděl jsem, že jste renovoval ČZ 150c, posílal jste hliníkové díly
    na vyvaření. Mohl by jste mi napsat kontakt kde Vám to dělali.
    Mám stejný problém.

    Děkuji
    S pozdravem
    Pavel Zavoďan

      1. Zdravím, pokud se jedná přímo o stupačkový kříž, je potřeba vyhledat zámečnickou firmu, která vám to zavaří pokud to nelze provést doma. Pokud se ale jedná o držáky stupačkového kříže zespodu motoru tj. hliník, je třeba vyhledat někoho, kdo se vařením hliníku zabývá. Mé motory jsem na tyto opravy svěřoval firmě JDWorx, za mě vždy spokojený. S pozdravem Filip

  2. dobrý den, koukal jsem na tabulku zapalovacích svíček na Vašich stránkách a potřeboval bych radu. Jakou alternativou klasické moto svíčky lze nahradit svíčku PAL 22-58-zu-12R-195 ?

    1. Zdravím, to je nějaká svíčka do elektrocentrály? To vůbec netuším kde sehnat a už vůbec čím by se to mohlo nahradit. V první řadě si myslím že má závit M12 ale motocyklové svíčky mají závit M14 takže by se musel přeřezávat závit. Doporučuji projít tabulku Brisk a hledat podle závitu a délky závitu. Třeba se podaří něco najít. Odkaz S pozdravem Filip

  3. Hallo
    Habe gerade eine 125T restauriert.
    Kannst du mir ein Foto schicken, wo die Fahrgestellnummer oder Rahmen-Nummer original eingeschlagen ist. Meine Nummer ist mir durch Sanstrahlen und Beschichten verloren gegangen.
    Vielen Dank
    Gruß Andreas

    1. Motocykl ČZ 125 T má výrobní číslo pouze na motoru a typovém štítku.
      Rámy nebyly číslovány. Rám byl značen až na modelech 125/150 C vyrobených po roce 1952 do konce výroby. Do té doby nebylo na rámu vyraženo sériové číslo. Jinak co se týče samotného ražení. Výrobní číslo motoru, shodné s typovým štítkem, bylo vyraženo na pravé straně krku řízení. S pozdravem, Filip

    1. Zdravím, na nádrž jsem si nalepil tenkou pásku co jsem koupil v lakovně a tím jsem si ohraničil boky. Na pásku jsem pak napojil běžnou malířskou pásku cca 2-3cm silnou. Zbylý prostor jsem vyplnil novinami. Boky jsem odměřoval podle fotek, které jsem pořídil na nádrži, než jsem ji poslal na chrom. Tak snad jsem poradil, s pozdravem. Filip

    1. Zdravím,

      do převodovky čz 125 t jsem dával SAE 90 W, což je vlastně olej který dávám do všech motorek co mám, počínaje pionýrem přes kývačky až po zetky (T,C) ale je poměrně hustý, když je chladno tak občas proklouzne než se olej prohřeje, proto u motorky co takhle zlobí dal po výměně SAE 80 W, řidčí. Takže SAE 75-90 W, a pokud bude spojka klouzat i tak zkontrolovat nastavení a popř. tuhost a výšku pružin a zda je sestavena ze správných komponentů.

      Kdyby stále zlobila dejte vědět,
      s pozdravem Filip

    1. Zdravím, držák baterie


      Držák baterie ČZ 150 C


      je kulatinou (drátkem) zasunut dole do kastlíku a nahoře nasazen na prodloužený šroub


      Šroub kastlíku a upevnění baterie ČZ 150 C


      upevňující kastlík k rámu a za pomocí zabroušeného válečku utažen čímž baterii sevře a přitlačí k zadní stěně kastlíku.


      ČZ 150 C - Baterie v kastlíku


      kdyby cokoliv nebylo jasné ptejte se dále.

      S pozdravem Filip

  4. Dobrý deň potreboval by som poradiť prosim chcel by som zistiť rozmery rozpernych rúrok trubiek do predného a zadného naboja kolesa na CZ 125 T, nakolko ich nemám ?. Za odpovede vopred ďakuje.

    S pozdravom

    1. Dobrý večer, někde bych je mohl mít, snad si to nepletu s modelem C. Když naleznu tak zodpovím, pro jistotu rozhodím nějakou menší síť , možná nám někdo poradí dříve, než najdu svůj náčrt s rozměry někde v dílně. 🙂

      Doplnění:
      Takže rozpěrka předního náboje je totožná s modelem C, rozměry: 20x16x52mm
      Stará má 51,7mm ale z jedné strany je lehce bouchnutá takže jako nová mohla mít 52mm.

      S pozdravem Filip

    2. Dobrý den, měl bych dotaz k vaší rubrice o skládání motoru ČZ 250/455. Momentálně skládám stejný motor a nemám osobní zkušenost s válečkovým ložiskem pod zapalováním na klice. Obdobné válečkové ložisko jsem již používal u nižších kubatur stejné řady motoru, ale u tohoto bloků, který nebyl tolik robustní jako větší jawácké, si nejsem jist, zda mi bude ložisko v bloku dostatečně držet i se zaslepením. Momentálně tam ložisko drží i bez lepení, ale do budoucna nevím. Lepil jste toto ložisko do bloku, nebo jen nalisoval pomocí ohřevu a schlazení?

      1. Zdravím,

        válečkové ložisko je v bloku jen nalisované. Blok opravovala firma, které jsem předal samotné bloky a přibalil jsem k nim i ložisko. Oni uložení opravili a moje ložisko do bloku nalisovali. Zpět jsem dostal opravené bloky včetně nalisovaného ložiska. Lepené tedy není. Motory ČZ na toto uložení často trpí převážně pak obsah 250cm3. Nicméně poničené uložení s volným ložiskem budu teď řešit i na motoru o obsahu 125cm3. Z toho vyplívá, pokud to chce najde si to cestu na jakémkoliv bloku. Nicméně lepidlo navíc by mělo v tomto případě být vždy plus.

        S pozdravem Filip.

    1. Dobrý den, jsem rád že se vám líbí mé webové stránky, nepůvodní lakování odstraňuji klasickým odstraňovačem nátěrů, nebo za pomocí ředidel. Všechno vždy opatrně, nejprve na nějakém nenápadném místě či drobném dílu test, co na barvu působí a pak risk na ostatním. Nějaký díl se mi už podařilo zmršit, takže opravdu opatrně, pomalu a po troškách než sundat i původní lakování. Ať se daří, s pozdravem Filip

  5. Dobrý den, chci se optat zdali nevíte jaký je průměr a délka pojistného šroubu vypínacího čepu spojky na motoru ČZ 125 T. Děkuji

    1. Zdravím, myslím že by to měl být M5x20. Šroub by měl být shodný se šroubem z motoru C, ten někde mám pro jistotu proměřím a dám ještě vědět kdyby rozměr neseděl.

      S pozdravem Filip

      1. Děkuji za informaci. Dávám to kolegovy do provozu schopný (domácí traktůrek) katastrofa vše ulámaní až je mi toho motoru líto. Šroub je šestihranný nebo půlkulatý s drážkou po celé dílce se závitem? Děkuji za odpověď

        1. Zdravím opravdu není zač. Šroub je válcový s drážkou, délka bez hlavy 20mm, závit M5 jen částečně, v délce 5mm, zbylých 15mm je dřík zúžen na průměr 3,75mm. Viz foto šroubu S pozdravem Filip.
  6. Dobrý den,děkuji za odpověd ohledně čísla rámu na téčku a měl bych ještě dotaz ohledně elektro.Nevíte o nějakém modernějším řešení ohledně tlumivky a usměrnovače ve světle? Mám to dost zničené.

    1. Dobrý den,

      není zač jsem rád že jsem pomohl. K další otázce vám mohu říct ano, existuje modernější způsob. Nebo spíše náhrada jednotlivých komponentů.

      1) Původní selenový usměrňovač lze nahradit diodou ( KY 708 ). Nahrazoval jsem usměrňovač touto diodou jak na ČZ 125 T tak i na ČZ 150 C. Ovšem u obou mám stále původní tlumivku. Nicméně dobíjení baterie funguje tak jak má. ( Foto 1 ) ( Foto 2 ). Diodu lze zapojit podle jawarmaniakova návodu ( Jak vyzrát na selenový usměrňovač ), má tam i další alternativní možnosti použití schotkyho dioda nebo polovodičová dioda.

      2) Původní tlumivka by se dala nahradit např. tímto ( Světelný regulátor RPN-6-1F_8S-2P ), bohužel nemám tuto součástku odzkoušenou ale zase na druhou stranu nemám důvod tomu nevěřit. Někde jsem narazil na konverzaci, u které někdo psal že tento regulátor používá a v pohodě. Tak jsem si to do budoucna poznamenal kdyby bylo potřeba řešit tlumivku. Bohužel zde vám se zapojením neporadím. Zatím jsem to nijak nezkoumal.

      Snad jsem vám alespoň trochu pomohl,
      S pozdravem Filip

  7. Dobrý den,pěkné stránky a návody,některé jsem použil při opravě svého téčka. Mohl by jste mi poradit s číslem rámu na téčku,nikde ho nemohu najít. Děkuji

    1. Dobrý den, děkuji za kladný ohlas na mé stránky, k otázce: motocykl ČZ 125 T nemá číslo na rámu vyražené. Z výroby ne, první čísla na rámu se objevují až v roce 1952 na modelech C a to na krku řízení jako u kyváčky. Takže pokud váš rám číslo nemá nic se neděje. S pozdravem

    1. Dobrý den, není to moje renovace ale renovace jednoho z návštěvníků, který se rozhodl ukázat zde svoji práci. Mohu vám dát kontakt na majitele, mohl by vám poradit.

    1. Písty jsou. Ale protože je poptávka po dílech na 125 ccm kývačku zásadně nižší, tak ta nabídka je taky mizerná. Sada těsnění konkrétně pro model 125/453 k prodeji není, takže pod válec si člověk musí vyrobit těsnění sám, mezi bloky pokud jej tam potřebuje taktéž. O hliníkovém těsnění pod hlavu nemluvě. Tam je to úplně to samé. Takže vše, co se musí vyrobit jen pro obsah 125 se moc nevyrábí, je nás prostě málo. Ale u p. Padalíka už mám 3 válec po výbrusu a nikdy nebyl problém s dodáním pístu. Hlavně jsou to značkové písty žádné taiwan blata. Takže závěrem, píst sehnat přes firmu která provádí výbrusy na jawa čz. Na eshopech píst pro 125/453 není (ani jsem nenašel).

      S pozdravem Filip

    1. Dobrý den, zavolejte si panu Padalíkovi, https://www.motoservispadalik.cz
      Buď mu pošlete (nebo dovezete osobně) válec a on podle něj doměří patřičnou pístní sadu nebo si válec oměříte řádně doma sám a necháte si poslat pístní sadu podle vlastních naměřených rozměrů. Pokud je pro vás p. Padalík daleko či nejste s jeho služby spokojen, poohlédněte se po jiné pro vás výhodné firmě, která se zabývá výbrusy válců ve vašem okolí. Nemůže být problém doměřit a koupit pístní sadu. Já bych spíše volil poslat mu válec ať si jej raději proměří pořádně sám a podle toho dodá píst. Vše je na domluvě a je ve všem vstřícný.
      Každopádně doporučuji si vyžádat píst od firmy, co dělá výbrusy než kupovat z eshopu s motodíly. Vzhledem k tomu jaké jsou schopni prodávat nekvalitní replikové díly bych píst v žádném případě nebral. Ono stejně na ty 125 se pořádně ani na eshopech neprodává. Začíná to většinou od 175 obsahu. Já reším válce a klikovky s p. Padalíkem takže proto vás obracím na něj.

      S pozdravem Filip

    1. Dobrý den, nejlepší je nechat si vycentrovat nová kola podle starých kol (mít předlohy). Pokud už stará kola nemáte, budete muset usadit kolo do vidlice a do rámu včetně všech komponentů pro kompletní sestavení (rozpěrky, brzdové štíty atd.) a odměřit si kde bude ráfek na středu vůči vidlice či rámu. Bohužel, já žádné reálné měření vyosení kol nemám. Na model C i T jsem kola vyplétal a nechal centrovat vždy podle nějakého původního složeného kola na daný model. S pozdravem

    1. Dobrý den, nejlepší je nechat si v lakovně namíchat odstín podle rozleštěného původního dílu, ale dneska spousta lidí používá náhradu z RAL vzorníku číslo 3004. Lehce vínovější je ze vzorníku pro BMW tuším kód 315. Ale opravdu nejlepší je namíchat podle původního dílu. S pozdravem

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..