Mazání a údržba motocyklů – 1000km

Mazání

Po ujetí KmMísto mazáníDruh mazivaPopis, určení a další informace
Prvních 1000KmPřevodová skříň (výměna)Převodový olej (dle výrobce)Platí pouze při zajíždění nového motoru nebo po provedené Generální opravě.
Po ujetí KmMísto mazáníDruh mazivaPopis, určení a další informace
Každých 1000KmPřevodová skříň (doplnění)Převodový olej (dle výrobce)Kontrola množství oleje v převodovce. Je-li třeba, doplnit na správné množství. Typ a množství předepsané výrobcem.
Každých 1000KmTeleskopická vidliceTukemPouze pro motocykly, které mají teleskopickou vidlici. Např. ČZ 125,150 B,T,C, Pionýr atd.
Každých 1000KmZadní teleskopyTukemPouze pro motocykly se zadními teleskopy. Např. ČZ 125,150 C, Jawa 250, 350 Pérák, Jawa 500 OHC atd.
Každých 1000KmSekundární řetězPřevodový olejPro motocykly, které nemají řetěz v krytu.

Údržba

Po ujetí KMDruh kontrolyPopis, určení a další informace
Každých 1000KmNapnutí sekundárního řetězuPo napnutí řetězu a seřízení stopy zadního kola s předním překontrolujeme seřízení zadní brzdy. Potom překontrolujeme seřízení STOP spínače.
Každých 1000KmVyčistění filtru sáníStarší provedení (drátěnkový) se vypláchne v petroleji. Poté se namočí do oleje a po odkapání a otření zbytku oleje na povrchu se vrátí zpět na motocykl. Papírový mikrofiltr se opatrně vyfouká slabým tlakem vzduchu (pomocí kompresoru) a po očistění vrátí zpět.
Každých 1000KmPřezkoušení a nastavení vůle spojkyKontrola zda není spojka ve stálém záběru a zda je na páčce spojky vůle. Tato vůle nám pomůže při odhalení opotřebovaných spojkových lamel. Ve chvíli, kdy se začne zmenšovat síla lamel, vůle na páčce se začne zmenšovat až úplně zmizí. Spojku seřiďte dle návodu od výrobce.
Předchozí mazání a údržba:
Po ujetí 500km
Další mazání a údržba:
Po ujetí 2000km