ČZ 125 typ 453 z roku 1961 – Tlumiče

ČZ 125 typ 453 z roku 1961 - Tlumiče 1

Aby se neřeklo, že jsem veškerý čas věnoval pouze pionýru tak jsem se lehce posunul i na ČZ 125 typ 453. Zatím co jsem pracoval na 555 tak jsem řešil vše ostatní na kejvu. Sháněl jsem si potřebné díly a povrchovou úpravu aby jsem se mohl někam posunout hned jak dodělám pincka. A protože je hotový, začínám pomalu zde. Není to žádný pokrok k oslavě, ale složil jsem zadní tlumiče a osedlal řidítka novými hefty. Čekám teda, jak bude naskladněna rozeta (47z) a pak na motorku budu moc nasadit kolo. Jak bude kolo na místě dořeším hlavní stojan a boční stojan. Musím převařit trubku levé stupačky a jak to budu mít hotové budu se moct chvíli věnovat motoru. Ten chci jen rozpůlit, vyčistit a zkontrolovat převodovku a vidličky. Pak půjde motor zpět do rámu. Dál předbíhat nebudu ale po motoru bych chtěl mít vyřešeny blatníky. Pro přední část by to bylo na hotovo a zadní část si ještě na kompletaci počká. Takže teď celý projekt stojí na rozetě. Pak se budu moct posunout dál.

Na zaprášený rám jsem nasadil oba tlumiče. Repasované byly už když jsem motocykl zprovozňoval takže jsem pouze vyčistil chrom a oba tlumiče nově nalakoval. Rám dostal nové silentbloky a samozřejmě jsem neopomenul na šrouby s hlavičkou pro klíč 12 mm jako tomu bylo ve výrobě.

Poskládal jsem si novou rozetu tentokrát ze 47 zubů jak je psáno v knize. Tak uvidím jak se vše změní při rozdílu 1 zubu (46/47). Nicméně kvůli rozetě jsem nechtěl dávat zadní kolo a tak byl rám tak nějak nemobilní. Potřebuji upravit uložení centrálního stojanu na opravný čep a proto je potřeba aby motorka stála na kolech. Stojan hotový a boční stojan nahrubo taky. Samotným kolům se budu věnovat ještě později. Zatím je vše jen nasazené aby se to dalo převážet a opřít o zeď když by bylo třeba.