Bylo potřeba dopasovat kříž, stojan a výfuk na Jawa 50 typ 555. Pro svojí pohodlnost jsem pionýra otočil na řidítka aby jsem se ke spodní partii dostal jednoduše. A vzhledem k tomu, že jsem stojan i kříž musel převařovat, tato obrácená poloha se mi náramně hodila. Na výfuku jsem musel lehce poupravit držák. Ten byl úplně rovný a výfuk nekopíroval mezeru mezi bloky ale utíkal na pravou stranu. Kvůli tomu se odíral stojan při sklápění o stěnu výfuku. Takže jsem držák lehce natvaroval tak aby mi nepraskl chrom a aby byl výfuk na správném místě. A protože kvůli této opravě neseděl kříž, musel jsem odřezat přední držáky a o pár mm posunout do boku. Tak a když už to tak krásně sedí, mohl bych ten zohýbaný stojan narovnat. A při rovnání se jedna noha utrhla od středové trubičky a tak jsem jí odstranil i z druhé strany. Obě nohy pořádně narovnal a celý stojan svařil zpět dohromady. Poslední zkouška a vše konečně sedí.

Všechno krásně sedí a tak můžu jednotlivé díly nově nalakovat do barvy, kterou jsem si nechal v létě namíchat podle originálního dílu. Za hodinku je barva suchá a můžu se dát do finálního skládání. Všechno krásně sedí no ještě aby ne. Radost přišla po dotažení posledního šroubu a přípravě na zpětné otočení motocyklu na kola a prvního zkušebního postoje na opravených (vyvařených blocích), převařeném kříži a převařeném stojanu. No snad mi do rána nespadne. Neee 🙂 sranda musí být když to všechno klaplo.

Konečně to všechno sedí. Motorka zase stojí na stojánku. Teď se zaměřím na dodělání motoru. Mám na levé straně sice víko, ale pod ním není nic. Takže musím složit spojku a na druhé straně mě chybí zapalování. Nicméně už mě jen zbývá dotáhnout elektriku do motoru, dodělat motor nasadit plechařinu a počkat na jaro. Teď ho zbytečně startovat nebudu, nastartuju ho až na jaře kdy se budu moct i poprvé svézt na podvozku po GO, na motoru po GO a krásně zrestaurovaném původním stavu. Bohužel jsem se nevyhnul lakování drobotin ale komu to neřeknu ten to nepozná. Největší radost mám samozřejmě z toho, že se mi podařilo sundat nepůvodní lak a zachrání původní ukrytý pod ním. Ale samozřejmě mě těší, že se mi dochovaly krásné chromy na kole, řidítkách atd. Výfuk je replika od Oldtimer MK Replica (možná znáte jako Buyak).