Konečně je to tady, slunce svítí a tak to můžu tak jak se říká poprvé kopnout Jawa 50 typ 555. Prvotní natěšení zabrzdila spojka. Nedařilo se mi motor roztočit tak rychle aby se tomu dalo říct startování. I přesto že jsem dal nové pružiny a novou lamelu tak spojka zlobí. Původní korková lamela tedy zlobila také ale dalo se to nastartovat. Tady jak jde do komprese tak konec prokluz. Nakonec jsem se naštval a sundal narychlo víko. Podložil jsem pružiny ještě jednou podložkou a uvidím, jestli se nepodaří tak jsem odhodlaný nahradit tuto spojku lepší variantou z modelu Jawa 50 typ 21. Po výměně se to startování zlepšilo i když k jistému prokluzu dochází neustále. Ale už se to dalo občas roztočit a motor už měl tendenci chytat. Ne, pořád ne tak bohužel roztlačit.
Roztláčím a motor hnedka bere i když ho nemůžu dostat do běhu ale po 3 metrech tlačení běží. Volnoběh je nastavený tak, jak jsem při skládání nastavil podle oka šoupátko ale i když je vysoký motor běží. Řve to teda hezky, kouří to taky pěkně no na první start a první 0,5 l benzínu dostal asi kolem 1:15-1:20 asi podle oka. Na samotný záběh pak dám nejspíš 1:25 uvidím co radí knížečka 🙂
Přece mě to ale nedalo a po vychladnutí motoru jsem jej vyzkoušel našlápnout znovu, první dvě nebo tři šlápnutí nevypadaly nadějně ale pak bafl i na fofr klacek 🙂 To je divočák.