ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Restaurování

ČZ 175 typ 470 z roku 1968

Tento motocykl ČZ 175 typ 470 je pro mě opravdovou výzvou. Opravdu se pod tím zanedbaným vzhledem skrývá červená sportka? Důležité je to, že je v původní barvě, některé díly půjdou zachránit, některé díly se budou muset pravděpodobně znovu nalakovat. Hlavně tedy přední blatník a nejspíš i kryty předních tlumičů. Ty moc přesvědčivě nevypadají. To byla první myšlenka než jsem skutečně zjistil v jakém stavu se dochovala.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Původní stav

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968
  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Plán restaurování

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968

    A jaké mám plány? Vyměnit poškozené díly, nové gumové díly a pláště. Motor před odstavením nešel nastartovat tak se mu podívám na zoubek a pokud pojede a nebude naznačovat špatný chod generálka se dělat nebude. Připravit stroj na STK a provoz na komunikacích.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Rozebírání

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Rozebírání 1

    Rozebírání motocyklu ČZ 175 typ 470 je v plném proudu. Líbí se mi jak je všechno krásně špinavé. Všude neskutečná vrstva šmíru a směsi hlíny, prachu a oleje. Některá místa jsou už tak zatvrdlá že je nutné nečistoty vyloženě odškrabávat a odsekávat. Šrouby zarezlé a většina se při povolování utrhne. Ale zatím se mi vše daří úspěšně rozebrat.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Pokračování rozebírání

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Pokračování rozebírání 20

    Pomalu z rámu ČZ 175 typ 470 sundávám poslední komponenty a chystám se na kompletní a nezábavné čištění od několika letého nánosu šmíru a humusu. Ukazují se první nedostatky, které bude potřeba doladit a upravit. Ale se vším se počítá. Motor jsem hodil do stojanu a začal z něj oškrabávat špínu a myší trus. Nějaké uvolnění benzínem a uvidíme co se pod tím nánosem skrývá.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Čištění motoru

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Čištění motoru 31

    Motor ČZ 175 typ 470 po koupeli vypadá rozhodně lépe. Nemeškám a po oschnutí sejmu víko spojky abych nahlédl, v jakém stavu je vnitřek motoru. První čeho jsem si všiml je okousaný startovací segment. Páni dobře mu dal někdo na prdel. Ještě shodím spojkový koš a nahlédl také k převodovce. Ale protože je mezi bloky silný papír, budu jej stejně půlit aby jsem věděl co vše je ještě uvnitř za paseku.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Půlení motoru

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968

    Rozpůlil jsem motor ČZ 175 typ 470 a čekalo na mě nemilé překvapení. Motor byl zatěsněn 1mm papírem. Proč? To nikdo neví. Když jsem pak složil bloky k sobě s převodovkou, byla vůle jak na hlavní tak i na předlohové hřídeli. Vůbec nechápu, proč tam bylo tak silné těsnění, které jednak vůle navýšilo a hlavně převodovka nebyla vůbec vymezená. No ještě že jsem motor rozloupl.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Práce na rámu

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Práce na rámu 36

    Na ČZ 175 typ 470 bylo potřeba odbrousit nepůvodně dovařovanou stupačku v rámu, která byla taky už později ulomena. Měl jsem nachystaný celý držák stupaček, že by sem jej z rámu odřezal a navařil nový. Ale nejprve jsem si řekl že se to pokusím zachránit a podařilo se. Chybějící trubku levé stupačky jsem koupil ve vydařené replice a musel dovařit na rám uchycení stupačky samotné. Dále jsem se musel věnovat taky držáku výfuku. Ten byl od rámu utržený a oba konce zůstaly na výfuku, dovařeno a opraveno. V neposlední řadě bylo potřeba nahradit dodanou pásovinu, ke které byla přidělaná vzpěra válce. Vše nachystáno, očištěno a přelakováno.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Repas zadních tlumičů

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Repas zadních tlumičů 59

    Na zadních tlumičích bude taky práce. Musí se kompletně vyčistit a vyměnit všechny těsnící prvky a nový tlumičový olej. Barevné a chromované díly vyčistit a přeleštit. Jeden tlumič hotový. Určitě vypadá lépe něž jaký byl stav před opravou.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Příprava bloků motoru

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Příprava bloků motoru 73

    Bloky motoru jsem kompletně vyčistil a osadil novými ložisky. Jakmile vyčistím převodovku a ostatní komponenty motoru tak se můžu vrhnout na skládání.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Skládání motoru

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Skládání motoru 79

    Převodovku mám vyčištěnou a vymezenou. Můžu se tedy vrhnout na složení bloků k sobě. Jakmile budou bloky nachystané usadím je do rámu. Další skládání motoru budu provádět už na motorce.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Skládání rámu

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Skládání rámu 91

    Postupně skládám rám motocyklu. Jednotlivé díly musím vyčistit, odrezit, vyleštit a nakonzervovat dřív než je budu montovat na rám. Začíná se z toho klubat zase motorka. Ještě ale bude potřeba spousta práce, než motorka vydá první hlásek.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Skládání motoru – pokračování

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Skládání motoru - pokračování 131

    Nyní se vrhnu na motor, který je potřeba doskládat. Válec už na motorce je, jen musím složit spojku a nasadit karburátor. Nakonec naleju olej do skříně a zkontroluji předstih. Nyní je motor nachystaný na první start.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Skládání rámu – pokračování

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968

    Motor složený a díly nachystány. Nic mi nebrání začít pomalu motorku znovu skládat. A protože jsou barevné díly hodně hezké je radost koukat se, jak mi pod rukama roste znovu hezká sportka. Nečekal jsem že to dopadne až tak dobře.

    Nová elektroinstalace natažená a motocykl doskládány. Nic mi nebrání uskutečnit první start. Běžný startovací rituál, zapnu klíček, kopnu a motor běží. Naprosto dokonalé. Teď už musím spěchat a dodělat kola. Těším se až se poprvé svezu.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Čištění předního kola

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Čištění předního kola 151

    U kol jsem se rozhodnul následovně. Sice jsou ráfky napadené korozí ale není to úplně nejhorší. A tak jsem si řekl, že jim dám šanci a zkusím je vyčistit. Nová kola se dají udělat vždycky. Takže je potřeba kola kompletně vyčistit. Do nábojů dát nová ložiska a na brzdové štíty nové obložení. Ráfek jsem pár dní mořil v odrezovači a pak začala zábava s leštěním a konzervováním. Ale můžu říct že i přesto kola vypadají velmi pěkně. Jakmile jsem obul novou pneumatiku a usadil kolo do vidlice, hned se změnil celkový vzhled motorky.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Čištění zadního kola

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Čištění zadního kola 208

    Zadní kolo budu čistit stejně jako přední. Pár dní ponoru v odrezovači a pár dní si dalšího hraní. Štíty opět dostanou nové obložení, náboje nová ložiska. A celé kolo obuju do nové pneumatiky. Poprvé což jsem zapomněl zmínit v předešlém článku jsem sáhnul po standartním vzorku Mitas a ne po Heidenau jako vždy. Jakmile je kolo hotové vsadím jej do kyvné vidlice a motorka záhy vypadá absolutně jinak. Vypadá opravdu dobře. Na to jak na začátku vypadala.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Hotovo

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968

    Kola mám hotová, motorka projeta s rezervní nádrží. Tu, kterou budu na motorku instalovat musím ještě zavařit. S čím jsem ale počítal bylo zapalování, které s původním regulátorem prostě nedobíjelo. Co se dá dělat, po repasi bude jako nové.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Oprava zapalování

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968

    Zapalování se vrátilo z repase a vypadá opravdu moc hezky. Opět jsem nechal nahradit původní regulátor za elektronické. Už jenom zbývá nainstalovat na motor a odzkoušet. Ale to povalí na 100%. Ještě se mi nestalo, že by repasované zapalování neběželo, když ho kontrolují.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Oprava nádrže

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968

    Nádrž je zavařená, ještě vyzkoušet zda neteče. Protože je pod barvou stále chrom, krásně mi to při vaření pěnilo. Vařil jsem ji dvakrát, nejprve klasickým drátem, protože tam byla obří díra. Benzín netekl a tak jsem dal nádrž na rám. Projel a během pár dní začala nejprve prolínat a později kapat. Takže znova sundat a zaletovat mosazí. Nádrž během 14 dní neuronila ani kapičku a tak konečně můžu oslavit úspěch. Přelakuji svár a může jít nazpět na rám.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Hotová STK

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Hotová STK 241

    Motorku ČZ 175 typ 470 jsem kompletně dostavěl a oživil. Motor běží krásně a tak zajedu na technickou kontrolu aby se dalo pořádně projet venku a odhalit případné nedostatky a doladit motor.

  • ,

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – První jízda

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968

    Úplně první jízda na ČZ 175 typ 470. Spojka byla pěkně zalepená a na začátku to vypadalo že mi motorka chcípne ale ustála to a spojka se odlepila. Na sportce je prostě jízda úplně jiná než na kývačce. Jezdí se mi na ní líp.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Oprava spojky

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Oprava spojky 245

    I to se může stát. Ne vždy se dá odhadnou jak dlouho vydrží stará pružina spojky. V tomto případě nevydržela. Možná by to nedopadlo tak katastrofálně, kdyby majitel motocyklu rozuměl spojce a jejímu nastavení. Více o opravě spojky zde:

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Oprava spojky – Gomotoru.

Zdroje

-> Náhradní díly nakoupeny – Motokrámek.
-> Pneumatiky zakoupeny – Moto pneu.
-> Repas zapalování provedl – Dynama Zahradníček.