ČZ 175 typ 470 z roku 1968

7.1.2018

Tento motocykl je pro mě opravdovou výzvou. Opravdu se pod tím zanedbaným vzhledem skrývá červená sportka? Důležité je to, že je v původní barvě, některé díly půjdou zachránit, některé díly se budou muset pravděpodobně znovu nalakovat. Hlavně tedy přední blatník a nejspíš i kryty předních tlumičů. Ty moc přesvědčivě nevypadají. To byla první myšlenka než jsem skutečně zjistil v jakém stavu se dochovala. Vyměnit poškozené díly, nové gumové díly a pláště. Motor před odstavením nešel nastartovat tak se mu podívám na zoubek a pokud pojede a nebude naznačovat špatný chod generálka se dělat nebude. Připravit stroj na STK a provoz na komunikacích.

Začal jsem s prací na sportce s velikým nadšením. Opravdu mě zajímalo co z toho bude. Ale přiznám se že jsem počítal i s tou nejhorší variantou a to že to bude hromádka rezavého železa. Ale závratně jsem se zmýlil a dokonce i ten přední blatník má na sobě stále červenou původní barvu. Některá místa byla přetíraná základní barvou, rozhodl jsem se tuto barvu na hranách rozbrousit tak, aby to vizuálně vypadalo jako odřená orig barva až na základní barvu. A můžu říct že se mi to i líbilo. Ještě ale musím poznamenat informaci o motoru. Tekl z něj olej a navíc byl utěsněný 1mm papírem, nechápu proč. Štěstí že jsem motor půlil, ty ložiska uvnitř už měly svá nejlepší léta za sebou.

Motor složený a díly nachystány. Nic mi nebrání začít pomalu motorku znovu skládat. A protože jsou barevné díly hodně hezké je radost koukat se, jak mi pod rukama roste znovu hezká sportka. Nečekal jsem že to dopadne až tak dobře.

Nová elektroinstalace natažená a motocykl doskládaný. Nic mi nebrání uskutečnit první start. Běžný startovací rituál, zapnu klíček, kopnu a motor běží. Naprosto dokonalé. Teď už musím spěchat a dodělat kola. Těším se až se poprvé svezu.

Kola mám nachystané, motorka projeta s rezervní nádrží. Tu, kterou budu na motorku instalovat musím ještě zavařit. S čím jsem ale počítal bylo zapalování, které s původním regulátorem prostě nedobíjelo. Co se dá dělat, po repasi bude jako nové.

Zapalování se vrátilo z repase a vypadá opravdu moc hezky. Opět jsem nechal nahradit původní regulátor za elektronické. Už jenom zbývá nainstalovat na motor a odzkoušet. Ale to povalí na 100%. Ještě se mi nestalo, že by repasované zapalování neběželo, když ho kontrolují.

Nádrž je zavařená, ještě vyzkoušet zda neteče. Protože je pod barvou stále chrom, krásně mi to při vaření pěnilo. Vařil jsem ji dvakrát, nejprve klasickým drátem, protože tam byla obří díra. Benzín netekl a tak jsem dal nádrž na rám. Projel a během pár dní začala nejprve prolínat a později kapat. Takže znova sundat a zaletovat mosazí. Nádrž během 14 dní neuronila ani kapičku a tak konečně můžu oslavit úspěch. Přelakuji svár a může jít nazpět na rám.

22.4.2020 - Výměna spojkových lamel

I to se může stát. To je hold riziko staré spojky. Jednou to přijít muselo. Stářím a únavou materiálu spojkových pružinek začalo docházet ke klouzání spojky až do fáze jejího spálení. Po rozbalení motoru se linul smrad spáleného oleje a spojky. Naštěstí to odnesly jenom lamely a mezilamely. Takže proběhla kompletní výměna lamel, mezilamel, pružinky a podložky s kolíkama.