ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Oprava spojky

ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Oprava spojky 1

I to se může stát. To je hold riziko staré spojky. Stářím a únavou materiálu spojkových pružinek začalo docházet ke klouzání spojky na ČZ 175 typ 470 až do fáze jejího spálení. Po rozbalení motoru se linul smrad spáleného oleje a spojky. Naštěstí to odnesly jenom lamely a mezi lamely. Takže proběhla kompletní výměna lamel, mezi lamel, pružinky a podložky s kolíkama.

  • ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Výměna spojkových lamel

    ČZ 175 typ 470 z roku 1968 - Výměna spojkových lamel 2

    Volá mi majitel motocyklu a říká. Nastartovat jde krásně, volnoběh drží krásně ale nejde řadit. Má to jen jedničku a na tu se nedá rozjet. Motocykl se chová jako kdyby tam nebyla rychlost. No to není možný říkám si. Přijedu, vyzkouším rychlosti. Jsou tam všechny a řadí se krásně. Nastartuju motor, zařadím jedničku a motorka nejede. Povolím tyčku spojky a motorka pořád nejede. Hm… tak to bude po spojce. Odklopím víko, smrad spálené spojky potvrzuje to že je po lamelách. Spálené na uhel. Vše jsem vyčistil, spojku vyměnil, nastavil a už zase lítá jak drak.

Zdroje

-> Náhradní díly nakoupeny – Moto krámek.

Závěr

Pokračovat zpět na článek restaurování zde:

ČZ 175 typ 470 z roku 1968 – Restaurování.