To že není barva původní odhalila první důkladná prohlídka. Taky jsem ale viděl, že se místy odlupuje a pod novým nástřikem je stále původní modrá barva. Rozhodl jsem se, že se pokusím nepůvodní barvu pomalu odstranit a zachránit tak co nejvíce původu. Nečekal jsem však způsob, kterým byl pionýr lakován. Kolik toho bylo demontováno nebo jenom zakryto netuším, ale jsou přelakované i gumové díly, některé bowdeny a dokonce i některé díly. Barva se objevuje na motoru, na brzdových štítech atd.
Přijde mi jako by se pionýr lakoval složený a části které neměly být lakovány pouze nějak zakryty. Z původnosti se mi začíná dost ztrácet, barva není originál, přijdu o původní značku, začíná to být jen obyčejný pincek. Sundal jsem kryt zadního světla a pokusil se o první stažení nepůvodní barvy. Jde to ale není to nic snadného. Ta původní barva ale za to stojí, snad se mi toho podaří zachránit maximum. Jen pro ukázku, jak dopadla má zkouška.
To jsem asi tak něco málo napsal o vhledu a lakování. O odstavec výše jsem psal že jsem se také konečně projel. Video z jízdy mám v rubrice o této motorce, takže se určitě koukněte. Nicméně, jak jsem se trochu víc projel a dostal motor do provozní teploty začalo z něj unikat pěkné množství oleje. Hledal jsem tedy příčinu. Tu jsem okamžitě našel už při sejmutí spojkového víka. Nálitek, překrývající díru pro tyčku vidliček je uražený, ve chvíli kdy se olej zahřál začal tudy unikat pryč.
Pokračoval jsem v kontrole motoru a podíval se pořádně na spodní držáky. „Bože, co to tam je?“ Nedalo mi to a sundal jsem stupačky. To na co jsem narazil jsem ani náhodou nečekal. Vím že tyto držáky jsou slabostí pro tyto motory, ale tuto opravu (já tomu říkám prasárnu) jsem opravdu nečekal. Toto je vrchol hrůzy a nešťastné řešení. Pomalu se začínám bát toho, jak bude motor vypadat uvnitř až ho budu půlit. Ale podle počtu a závažnosti venkovních problémů jsem na 100% letos dojezdil. Tak alespoň jsem se jednou projel.
Ztratil jsem původnost a teď i schopnost provozu. A to jsem se těšil že tuto hroznou sezónu, kdy jsem se na ničem neprojel dojezdím právě na něm. Bohužel, je to opravdu chudák. Bude na něm více práce než jsem počítal a kvůli dovařování bloků budu muset stejně motor půlit. Takže další RIP motorka a definitivní konec sezóny. Je to opravitelné, ale bude to stát hodně času a především peněz. Na rámu se bude taky opravovat ale to je už snad to nejmenší.