ČZ 175 typ 477 z roku 1970

25.10.2018

Bohužel již přelakovaný motocykl v chatrném stavu. Plány jsou jasné, zachovat původní vše co půjde. Při prvním prozkoumání pod nepůvodní barvou koukala modrá barva jiného odstínu. Jakmile jsem motocykl rozebral a začal s čištěním, všiml jsem si že jde nepůvodní barva lehce dolů a tak jsem provedl zkoušku. Ukázalo se, že motorku někdo lakoval s minimální přípravou. Pro mě plusem, že se zachovala původní modrá barva. A tak veškeré díly půjdou na kompletní očistu od starého nátěru. Samozřejmě kompletní repasování podvozku, aby byl stroj provozu schopný. Tentokrát mám rozpočet královský a tak dostane číza nové ráfky.

Všechno kompletně rozebráno, vyčištěno a znovu smontováno. Skládal jsem to jen naoko abych motorku vytáhl na světlo a mohl se tak podívat. Jak se dílo podařilo nebo nepodařilo. Škoda stříbrných blatníků. Kdyby se dochovaly v lepším stavu, byla by motorka opravdu hezká. Ale i tak to nese vlastní kouzlo. Orezlá patina říká, ležela jsem sice v kopřivách a mám i nehezké oděrky. Ale jsem to pořád já! Jak říkám, není 100% ale nese si sebou svojí historii a je celkově kouzelná.

Vypletl jsem kola a nechal vycentrovat. Protože mi nic nebránilo v montáži na rám, nasadil jsem kola na motorku. Byl jsem natěšený, jak moc ty kola pomůžou na celkovém dojmu motorky. A přesně jak jsem očekával, dodaly motorce nádech čistoty. Už teď se mi moc líbí.

Kolami to začalo a tak jsem pokračoval v kompletování. Přidělal jsem zadní světlo a začal jsem rám dodělávat bez motoru.

Zapojil jsem brzdy a začal natahovat novou elektroinstalaci. Motor vyčištěný a připravený na skládání.

Dočistil jsem nádrž zevnitř a z venku namontoval loga. Dalším důležitým krokem bylo přešití sedla, musím říct že vypadá perfektně. Pár drobností na rámu stále chybí dodělat, některé díly ještě přeleštit a kompletně vyčistit výfuk. Jak z venčí tak zevnitř. Už bude chybět pouze motor. Bloky jsou vyčištěné a osazené novými ložisky a gufery.

Klikový hřídel po repasi a válec po výbrusu. Motor stačí složit a motocykl se bude kompletně doskládávat. Filtrbox a plechy pod sedlem budou muset před montáží motoru pryč, jinak se tam nedostane. Jakmile usadím motor mohu vše nasadit a dotáhnout na hotovo. Nicméně na motocyklu jde konečně vidět nějaká práce.

Převodovka vymezena a bloky na hotovo sestavené.

Nyní můžu motor vsadit do rámu, zbytek už dostavím na motorce.

Doskládal jsem motor na rámu, nastavil a připravil na první startování.

Motor krásně běží a má úžasný zvuk. Konečně si můžu říct. Mám hotovo.

6.4.2019

A je to tady. Nečekal jsem tedy, že to bude tak brzy. Ale byl jsem si jistý že to přijde. Na přední vidlici jsem měnil pouze pružiny, jinak celé vyčistit a použít nový olej.Ale nečekal jsem že po 100 km povolí gufero na pravé straně.

Proto jsem předek znova rozebral a vyměnil gufera a těsnící kroužky. Ještě zkouška bez krytu, zda znovu neprolíná matice a můžu vyrazit na cestu. Pouzdra jsem vrátil na zpět původní. Byly naprosto v pořádku a bez velkých vůlí.