ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Restaurování

ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Restaurování 1

Tento motocykl byl nevhodně uskladněn. Ležel na zahradě pod plachtou takže na něj působily všechny vlivy. Déšť, slunce, sníh a mráz. Ale protože je motocykl srdeční záležitostí, padlo rozhodnutí jí zachránit dřív, než jí vlivy zničí nadobro.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Původní stav

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Původní stav 2

    Tyto fotografie zachycují dochovaný stav motocyklu ČZ 175 typ 477. Stav jak vypadal před započetím opravy. Jsou to zároveň první fotografie, které jsem viděl a na základě jich se zajel na motorku podívat osobně. Při osobní prohlídce nebyla až tak hrozná jak napovídaly fotografie. Byla naštěstí kompletní ale je na ní spousta práce. Pro mě je to výzva a tak se do ní s radostí pustím.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Průzkum a první rozebírání

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Průzkum a první rozebírání 8

    Po přivezení motocyklu ČZ 175 typ 477 domů jsem provedl první focení doma. Zachytit spoustu detailů které mi pomohou v budoucnu s jejím opětovným stavěním. Někdo motocykl přestříkal a tento nástřik se už začíná značně olupovat. Je to ale dobře, protože pod nástřikem se skrývá ještě původní modrá metalíza. Snad se mi ji podaří zachránit. Nebo alespoň nějaké díly.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Průzkum a první rozebírání – pokračování

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Průzkum a první rozebírání - pokračování 14

    Každý díl který z motocyklu ČZ 175 typ 477 sundám je potřeba zkontrolovat a rozhodnout jeho další osud. Zda jej bude možné ponechat nebo se bude muset měnit. Vzduchovou vložku je jasné, tu dám novou. Zadní tlumiče se budu repasovat. Výfuk není nijak zničený a tak jej ponechám. Sice nemá krásný chrom ale úplně špatně nevypadá. Hlavně se dá snadno vyměnit kdykoliv v budoucnu. V masce je to už trochu horší. Bude potřeba sehnat nové kontrolky, spínací skříňku a natáhnout novou elektroinstalaci. Zatím jsou to stále maličkosti. Parabola má své za sebou. Nechám ji nově pokovit a rámeček jen rozleštím. Bude v pohodě.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Dokončení rozebírání

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Dokončení rozebírání 65

    Rozebírání je vždy jednoduché. Vše na ČZ 175 typ 477 se bezhlavě rozebere. Díly budu čistit a odstraňovat nepůvodní lakování. Na motoru se moc nepozastavuji, ten budu dělat celý a tak mě prozatím nezajímá v jakém je stavu nebo není. Díly se zdají být poměrně zdrávy a tak půjde opravdu jen o čištění a lehkou opravu.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Rozebráno, foto díly

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Rozebráno, foto díly 94

    Takové malé shrnutí foto dílů motocyklu ČZ 175 typ 477.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Filtrbox

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Filtrbox 135

    Rozebral jsem filtrbox na ČZ 175 typ 477 a tím zrušil domeček nějakému myšákovi ale nemusím se bát už tam nějaký rok nebydlí. Kompletně vyčistit, odstranit nepůvodní lakování a nahradit poškozená těsnění. No a pak zase složit, doplnit novým vzduchovým filtrem a bude zase v plné funkčnosti.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Čištění modrých dílů

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Čištění modrých dílů 162

    Původní díly byly přelakovány nebo přetřeny jiným nepůvodním nátěrem, který bylo potřeba sundat. Takže pár minut s ředidlem a hadry mi pomohlo zachránit původní lakování. Zatím vše očistím a pak bude na řadě ošetření odrezovačem.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Čištění nádrže

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Čištění nádrže 174

    Vnitřek nádrže bylo potřeba vypláchnout od nečistot a odmastit od posledních zbytků oleje a paliva, které na stěnách zůstalo. Další v pořadí je standartně kyselina citronová, která odstraní veškerou rez. Nádrž sice není čistá, tak není zase tak hrozně špinavá a prorezlá. Měl jsem v ruce daleko horší nádrže.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Nádrž po čištění

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Nádrž po čištění 181

    Po vyčištění nádrž hezky prokoukla. Jistě se tam ale najdou nějaká hluchá místa, kam se kvůli vzduchové bublině nedostal roztok kyseliny a tak se ještě krátkou chvíli bude stávat, že se sem tam objeví nějaký nečistoty. Nic co by nezvládl filtr na palivo.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Rozebírání motoru

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Rozebírání motoru 192

    Přesouvám konečně z rámu k motoru. První odhalování pravdy ukazuje, že motor je naproti rámu v daleko lepším stavu. To mám opravdu radost, protože nebude potřeba zbytečných oprav.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Rozebírání motoru – pokračování

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Rozebírání motoru - pokračování 213

    Zvenku motor vypadá hezky. Uvidíme, jaké překvapení bude čekat uvnitř bloků. Ale už podle spojky svědčím, že to žádná kaše nebude. Ale nechci předbíhat uvidím co je uvnitř. Po rozlousknutí bloků se ukázala krásná neopotřebovaná převodovka. Neponičená klika a kartery jsou taky krásné. Takže moc pěkný motor. Uložení ložisek je taky v pořádku, takže mám z motoru opravdu radost.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Repas kol

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Repas kol 232

    U kol nebylo co rozhodovat. Původní se nedochovala v dobrém stavu. A protože mám v plánu motocykl provozovat, musí být kola 100%. Takže ze starých výpletů si vezmu náboje a vypletu je do nových ráfků. Nový chrom dodá motocyklu šmrnc. Samozřejmě nové duše a nové pláště. Jako vždy sáhnu po značce Heidenau.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Repas zadních tlumičů

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Repas zadních tlumičů 268

    Zadní tlumiče bylo potřeba repasovat. Protože se jedná o nezakrytované tlumiče a protože motorka byla dlouho venku na dešti tak tvrdochrom pístnic byl poškozený. Musel jsem pořídit repliky a bylo potřeba provést nějaké úpravy. Vše se samozřejmě zadařilo tak jak má. Všechny gumové a těsnící prvky, nový tlumičový olej a vyčistit chromovanou pružinu. Doufám jen, že nebudou unavené. První díl, u kterého jsem se rozhodnul použít nové lakování. Zatím vše vypadá dobře.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Napařená parabola

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Napařená parabola 283

    Na fotografiích, které jsem pořídil při rozebírání bylo jasné, že bude potřeba parabolu nově napařit. O to se postaral pan Nepokoj. Je to už několikátá parabola a vždy jsem s výsledkem spokojený. Světlo svítí suprově.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Skládání rámu

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Skládání rámu 288

    Mezitím co čekám na válec a klikovou hřídel až se vrátí z opravy, vrhnu se na skládání rámu. Nachystám si elektroinstalaci a zatím ji rozvedu do masky a po celém motocyklu. Nebudu nic však krytovat. Zatím jen napůl pojízdný rám, který čeká na motor. Ke kompletaci rámu mi chybí sedlo, které je na opravě u veterán sedel.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Příprava bloků motoru

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Příprava bloků motoru 316

    Rám mám nachystaný co se dalo prozatím namontovat a pan Padalík mi dal vědět, že je kliková hřídel a válec hotový Takže si mezitím, než dorazí domů nachystám bloky. Vyčistit, osadit novými ložisky a gufery. Usadím převodovku a provedu její kontrolu a následné vymezení, bude-li třeba. Vše jde jak po másle a bloky jsou připravené na skládání.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Válec a kliková hřídel po opravě

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Válec a kliková hřídel po opravě 328

    Konečně mi díly dorazily domů a já se tak můžu s radostí pustit do skládání motoru. Pár fotek po rozbalení. Jako vždy krásná práce. S firmou jsem maximálně spokojený. Rychlost, kvalita, komunikace vše v naprostém pořádku.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Skládání motoru

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Skládání motoru 338

    Vše mám nachystané a tak pouze odmastím bloky. Usadím převodovku a klikovou hřídel. A pak přijde na řadu finální zaklopení motoru. Rám je nachystaný a natěšený tak jako já a tak motor usadím na motorku. Zbytek motoru doskládám v rámu. Pomalu to zase začíná vypadat jako motorka.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Skládání motoru – pokračování

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Skládání motoru - pokračování 345

    Jak jsem psal v předchozím článku zbytek motoru dodělám na rámu. Takže nečekám a skládám dokud se mi chce. A že se mi opravdu chce, vždyť jsem už tak blízko finále. Na první start motoru se začínám těšit čím dál tím víc. Vše jde jako po másel. Když je vše nachystané a jenom se skládá, jde to samo.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Sedlo po opravě

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Sedlo po opravě 366

    Úplně jsem zapomněl na to že se vrátilo sedlo po opravě. Opraven a nalakován byl plech. Původní výplň, která měla nahoře díru se opravila a celé sedlo překryl nově ušitý potah. Sedlo zase vypadá krásně. Celkově se motorku daří dokončovat a tak se pomalu chystám na první startování. Snad to půjde hladce.

  • ,

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – První start

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - První start 371

    První start motocyklu ČZ 175 typ 477 po kompletní GO podvozku a motoru. Nejprve se jí moc nechtělo v podstatě jako každé jiné motorce. Lehce pomůžeme plynem a voalá. Motor naskočí. Po menší úpravě volnoběžného šroubku motor krásně drží a běží. Zapomněl jsem dotáhnout nádrž a jak jsem roztočil motor tak si zadrnčela. Jinak vše v pořádku. No a standardně ti naší psíci kteří milují startování motorek. Ještě abych dodal, video je už staré, po dlouhé době jsem ho upravil a nahrál sem na webovou stránku.

  • ,

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – První jízda

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - První jízda 372

    Úplně první jízda ČZ 175 typ 477 proběhla na zahradě. I když jsem jel jenom na jedničku tak i tak šlo poznat že je motor v naprostém pořádku. Všechno funguje správně tak jak má a motor má krásný zvuk. Teprve až jsem vytáhl motorku ven jsem poznal ty koně které má uvnitř ukryté. Video je natočené telefonem a nastojato takže jsem musel video oříznout a přiblížit abych ho dostal rozumně na obrazovku.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Hotovo

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - Hotovo 373

    Projekt záchrany hranaté čezety je u konce. Za mě musím říct, že je motorka opravdu krásná, na to jak vypadala na prvních fotografiích. Teď se může zase pyšnit. Jen je škoda, že jsem více fotografií, které zachycují dokončený stav nenašel.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – První projížďka

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970 - První projížďka 376

    Na začátku ČZ 175 typ 477 trochu pozlobila nečistota v karburátoru, co se vyplavila z nádrže ale po vyčištění vše zase šlape jako hodinky. Mašina jede opravdu neskutečně. Ty koníky které jsou téměř stejné jako na 350 jawě jdou opravdu poznat. Skvělá akcelerace, toto je motorka kde přidám plyn a ona opravdu jede.

  • ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Výměna gufer matic přední vidlice

    ČZ 175 typ 477 z roku 1970

    A je to tady. Nečekal jsem tedy, že to bude tak brzy. Ale byl jsem si jistý že to přijde. Na přední vidlici ČZ 175 typ 477 jsem měnil pouze pružiny, jinak celé vyčistit a použít nový olej. Ale nečekal jsem že po 100 km povolí gufero na pravé straně. Proto jsem předek znova rozebral a vyměnil gufera a těsnící kroužky. Ještě zkouška bez krytu, zda znovu neprolíná matice a můžu vyrazit na cestu. Pouzdra jsem vrátil na zpět původní. Byly naprosto v pořádku a bez velkých vůlí.

Zdroje

-> Náhradní díly nakoupeny – Motokrámek.
-> Opravu klikové hřídele provedl – Padalík Motors.
-> Vybrus válce provedl – Padalík Motors.
-> Pneumatiky zakoupeny – Moto pneu.
-> Oprava sedla – Veterán sedla.