Tento motocykl byl nevhodně uskladněn. Ležel na zahradě pod plachtou takže na něj působily všechny vlivy. Déšť, slunce, sníh a mráz. Ale protože je motocykl srdeční záležitostí, padlo rozhodnutí jí zachránit dřív, než jí vlivy zničí nadobro.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Původní stav
Tyto fotografie zachycují dochovaný stav motocyklu ČZ 175 typ 477. Stav jak vypadal před započetím opravy. Jsou to zároveň první fotografie, které jsem viděl a na základě jich se zajel na motorku podívat osobně. Při osobní prohlídce nebyla až tak hrozná jak napovídaly fotografie. Byla naštěstí kompletní ale je na ní spousta práce. Pro mě je to výzva a tak se do ní s radostí pustím.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Průzkum a první rozebírání
Po přivezení motocyklu ČZ 175 typ 477 domů jsem provedl první focení doma. Zachytit spoustu detailů které mi pomohou v budoucnu s jejím opětovným stavěním. Někdo motocykl přestříkal a tento nástřik se už začíná značně olupovat. Je to ale dobře, protože pod nástřikem se skrývá ještě původní modrá metalíza. Snad se mi ji podaří zachránit. Nebo alespoň nějaké díly.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Průzkum a první rozebírání – pokračování
Každý díl který z motocyklu ČZ 175 typ 477 sundám je potřeba zkontrolovat a rozhodnout jeho další osud. Zda jej bude možné ponechat nebo se bude muset měnit. Vzduchovou vložku je jasné, tu dám novou. Zadní tlumiče se budu repasovat. Výfuk není nijak zničený a tak jej ponechám. Sice nemá krásný chrom ale úplně špatně nevypadá. Hlavně se dá snadno vyměnit kdykoliv v budoucnu. V masce je to už trochu horší. Bude potřeba sehnat nové kontrolky, spínací skříňku a natáhnout novou elektroinstalaci. Zatím jsou to stále maličkosti. Parabola má své za sebou. Nechám ji nově pokovit a rámeček jen rozleštím. Bude v pohodě.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Dokončení rozebírání
Rozebírání je vždy jednoduché. Vše na ČZ 175 typ 477 se bezhlavě rozebere. Díly budu čistit a odstraňovat nepůvodní lakování. Na motoru se moc nepozastavuji, ten budu dělat celý a tak mě prozatím nezajímá v jakém je stavu nebo není. Díly se zdají být poměrně zdrávy a tak půjde opravdu jen o čištění a lehkou opravu.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Rozebráno, foto díly
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Filtrbox
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Čištění modrých dílů
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Čištění nádrže
Vnitřek nádrže bylo potřeba vypláchnout od nečistot a odmastit od posledních zbytků oleje a paliva, které na stěnách zůstalo. Další v pořadí je standartně kyselina citronová, která odstraní veškerou rez. Nádrž sice není čistá, tak není zase tak hrozně špinavá a prorezlá. Měl jsem v ruce daleko horší nádrže.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Nádrž po čištění
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Rozebírání motoru
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Rozebírání motoru – pokračování
Zvenku motor vypadá hezky. Uvidíme, jaké překvapení bude čekat uvnitř bloků. Ale už podle spojky svědčím, že to žádná kaše nebude. Ale nechci předbíhat uvidím co je uvnitř. Po rozlousknutí bloků se ukázala krásná neopotřebovaná převodovka. Neponičená klika a kartery jsou taky krásné. Takže moc pěkný motor. Uložení ložisek je taky v pořádku, takže mám z motoru opravdu radost.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Repas kol
U kol nebylo co rozhodovat. Původní se nedochovala v dobrém stavu. A protože mám v plánu motocykl provozovat, musí být kola 100%. Takže ze starých výpletů si vezmu náboje a vypletu je do nových ráfků. Nový chrom dodá motocyklu šmrnc. Samozřejmě nové duše a nové pláště. Jako vždy sáhnu po značce Heidenau.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Repas zadních tlumičů
Zadní tlumiče bylo potřeba repasovat. Protože se jedná o nezakrytované tlumiče a protože motorka byla dlouho venku na dešti tak tvrdochrom pístnic byl poškozený. Musel jsem pořídit repliky a bylo potřeba provést nějaké úpravy. Vše se samozřejmě zadařilo tak jak má. Všechny gumové a těsnící prvky, nový tlumičový olej a vyčistit chromovanou pružinu. Doufám jen, že nebudou unavené. První díl, u kterého jsem se rozhodnul použít nové lakování. Zatím vše vypadá dobře.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Napařená parabola
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Skládání rámu
Mezitím co čekám na válec a klikovou hřídel až se vrátí z opravy, vrhnu se na skládání rámu. Nachystám si elektroinstalaci a zatím ji rozvedu do masky a po celém motocyklu. Nebudu nic však krytovat. Zatím jen napůl pojízdný rám, který čeká na motor. Ke kompletaci rámu mi chybí sedlo, které je na opravě u veterán sedel.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Příprava bloků motoru
Rám mám nachystaný co se dalo prozatím namontovat a pan Padalík mi dal vědět, že je kliková hřídel a válec hotový Takže si mezitím, než dorazí domů nachystám bloky. Vyčistit, osadit novými ložisky a gufery. Usadím převodovku a provedu její kontrolu a následné vymezení, bude-li třeba. Vše jde jak po másle a bloky jsou připravené na skládání.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Válec a kliková hřídel po opravě
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Skládání motoru
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Skládání motoru – pokračování
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Sedlo po opravě
Úplně jsem zapomněl na to že se vrátilo sedlo po opravě. Opraven a nalakován byl plech. Původní výplň, která měla nahoře díru se opravila a celé sedlo překryl nově ušitý potah. Sedlo zase vypadá krásně. Celkově se motorku daří dokončovat a tak se pomalu chystám na první startování. Snad to půjde hladce.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – První start
První start motocyklu ČZ 175 typ 477 po kompletní GO podvozku a motoru. Nejprve se jí moc nechtělo v podstatě jako každé jiné motorce. Lehce pomůžeme plynem a voalá. Motor naskočí. Po menší úpravě volnoběžného šroubku motor krásně drží a běží. Zapomněl jsem dotáhnout nádrž a jak jsem roztočil motor tak si zadrnčela. Jinak vše v pořádku. No a standardně ti naší psíci kteří milují startování motorek. Ještě abych dodal, video je už staré, po dlouhé době jsem ho upravil a nahrál sem na webovou stránku.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – První jízda
Úplně první jízda ČZ 175 typ 477 proběhla na zahradě. I když jsem jel jenom na jedničku tak i tak šlo poznat že je motor v naprostém pořádku. Všechno funguje správně tak jak má a motor má krásný zvuk. Teprve až jsem vytáhl motorku ven jsem poznal ty koně které má uvnitř ukryté. Video je natočené telefonem a nastojato takže jsem musel video oříznout a přiblížit abych ho dostal rozumně na obrazovku.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Hotovo
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – První projížďka
Na začátku ČZ 175 typ 477 trochu pozlobila nečistota v karburátoru, co se vyplavila z nádrže ale po vyčištění vše zase šlape jako hodinky. Mašina jede opravdu neskutečně. Ty koníky které jsou téměř stejné jako na 350 jawě jdou opravdu poznat. Skvělá akcelerace, toto je motorka kde přidám plyn a ona opravdu jede.
-
ČZ 175 typ 477 z roku 1970 – Výměna gufer matic přední vidlice
A je to tady. Nečekal jsem tedy, že to bude tak brzy. Ale byl jsem si jistý že to přijde. Na přední vidlici ČZ 175 typ 477 jsem měnil pouze pružiny, jinak celé vyčistit a použít nový olej. Ale nečekal jsem že po 100 km povolí gufero na pravé straně. Proto jsem předek znova rozebral a vyměnil gufera a těsnící kroužky. Ještě zkouška bez krytu, zda znovu neprolíná matice a můžu vyrazit na cestu. Pouzdra jsem vrátil na zpět původní. Byly naprosto v pořádku a bez velkých vůlí.
Zdroje
-> Náhradní díly nakoupeny – Motokrámek.
-> Opravu klikové hřídele provedl – Padalík Motors.
-> Vybrus válce provedl – Padalík Motors.
-> Pneumatiky zakoupeny – Moto pneu.
-> Oprava sedla – Veterán sedla.