Zajímavý projekt Puch Monza 4S do kterého jsem se pustil. Je to takové příjemné po delší době si sáhnout taky na jinou značku než je zrovna naše čezeta a jawa. Motorka patřila kamarádovi, který na ní před mnoha lety jezdil. Pak mu údajně odešly ložiska na klikové hřídeli a tak motor demontoval a rozpůlil. Ovšem po složení už motor nikdy nenaskočil. Nějaké pokusy o startovaní tam ale byly. Sice to prý startoval vrtačkou a s plným plynem to nějak vrčelo ale jinak motorka sama fyzicky nenaskočila a neběžela.
První na co jsem se logicky podíval, je komprese motoru. Ta teda není zrovna nic moc. Dále jsem se zaměřil na seřízení zapalování. To bylo úplně rozhašené, takže druhý důvod proč to nejede. Ta komprese asi na samotné nastartování mít vliv nebude, ale to zapalování určitě. No a ještě mi vlastně říkal, že po složení motoru to má neutrál mezi každou rychlostí, což jsem hned teda vyzkoušel a zjistil že ne, že je to v pohodě ale přece bych se podíval jak to vypadá uvnitř. Při točení magnetem totiž něco cvaká, jestli je to čep ojnice nebo pístní čep nahoře, kdo ví. Rozhodně to nemám chuť startovat když nevím jak to vypadá uvnitř. Pokračuji dál, kouknu se jak vypadá válec, takže jsem demontoval hlavu a první co na mě vykouklo je otočený píst. No půleni se nevyhnu, bůh ví co tam ještě uvnitř je.