Tak, ještě všechno vymontovat ze spojkové strany aby se dal motor bez problému rozpůlit. Jakmile budou bloky od sebe, budu mít na půl vyhráno. Pak už bude jen čekat oplach, další oplach a další oplach bloků aby jsem docílil alespoň nějakého čistého stavu. Všude se line smrad hermetiku takže je jisté, že v motoru už někdo někdy byl. Ale podle neponičených dosedacích ploch bloků můžu říct, že motor nedělalo žádné hovádko, které by jej zprznilo.
Všechno včetně šroubů pryč a tak mohu začít se samotným půlením bloků od sebe. Ze začátku to šlo velmi krásně, pak jsem se na hřídeli lehce zasekl a už jsem se u toho lehce nazlobil. Než se mi podařilo bloky znova vyrovnat aby byla mezera po celé délce stejně široká. Pak už šlo půlení jako máslo. A hurá jsem uvnitř. Ještě vylisovat klikovou hřídel z druhé poloviny skříně, nahřát a vylisovat ložiska a můžu čistit, čistit a zase čistit.
Vyčištěno nahrubo od toho nejhoršího. O zbytek se postará chemické čištění, kam budu díly posílat hned, jakmile bude vyvařena hlava a víko zapalování. Tyto díly nemám zatím řádně vyfocené protože jsem je dávno předal do opravy. A teď si vlastně vzpomněl že jsem díly nevyfotil po vyčištění, aby šlo vidět jak vypadají po umytí a pak rozdíl jak vypadají po chemickém čištění. Tentokrát vyzkouším novou firmu, a tak samozřejmě napíšu samostatnou recenzi, aby jste viděli jak jejich práce vypadá.
Pár fotek dílů, které je potřeba opravit. Na kusu kartónu obkreslena část, která na dílech chybí a je potřeba ji dovařit. Jedná se o hlavu motoru, která má ve druhém žebru navrtané dvě díry navíc a první žebro je kvůli dírám ořezaný. Druhý díl je víko zapalování, které je dole pod rotorem vyštípnuté. Jakmile budou díly opraveny posílám na chemické čištění a budu zase krůček před hotovým motorem. Kliková hřídel a válec se zatím pošle na výbrus a repas. Ještě podotknu že, opravuji hlavu na 125ccm, kterou jsem původně na motoru měl. Sedí dobře a motor má kapánek lepší kompresi. Tak jí nechám vyčistit a opravit a uvidím za ji budu používat.