Dostal jsem se konečně k prvnímu ladění ČZ 125 typ 453. Nejdříve jsem lehce odladil karburátor aby motorka krásně startovala, držela volnoběh a celková reakce na plyn byla pozitivní. To se mi podařilo dobře. Další co bylo potřeba odzkoušet byla převodovka. Ta šlape taky hezky. Kvalty hezky zaskakují a nevypadávají ven. S čím jsem se ale nazlobil byla spojka. Delší dobu se mi nedařilo jí doladit. Když jsem provedl nastavení jaké má být tak mě motorka po ohřátí motoru tahala. Spojka nebyla dostatečně vystavená. Když jsem jí tedy lehce přitáhl tak už klouzala.
Nakonec jsem lamely z ČZ 125 typ 453 zahodil a koupil jiné a bylo po problémech. Ne vždy se dá spolehnout, že jsou ferodo lamely české a ne taiwan. Na podruhé se zadařilo a spojka funguje tak jak má. Ale pokračuji dál a zastavuji se nad zapalováním. Které zlobí. Na všech doma dostupných zapalování mám původní regulátory a žádný nefunguje správně. Jednou nedobíjí vůbec, druhé jen slabě. Třetí dobíjí relativně dobře, ale občas zazlobí. Samozřejmě naposledy zazlobilo při poslední jízdě, kdy zůstalo sepnuté na vypnutém motoru a vyhořel rotor zapalování.