Ještě předtím, než na ČZ 125 typ 453 vyhořel rotor zapalování se mi ji podařilo přidřít. Nevím kde přesně se stala osudová chyba ale setkalo se povícero hloupých náhod. Začnu tou první a to byla vysoká teplota okolního vzduchu. Bylo lehce před polednem a teplota ve stínu dosahovala 36°C. Dokonce i malé množství paliva v nádrži mě neodradilo. Pojedu jenom kousek. Dojel jsem tedy do vedlejší vesnice ale při jízdě nazpět domů mi došel benzín. Zavolal jsem kamarádovi a ten dovezl kanystr. Po oživení jsem nedojel ani do poloviny cesty a motor se zakousl. Buď tedy vysoká teplota, nebo nebyl olej v benzínu.
Válec jsem z motocyklu ČZ 125 typ 453 demontoval a napečený hliník z válce opatrně odbrousil 2000 smirkovým papírem. Pro jistotu jsem koupil nové pístní kroužky a na prvních 5 litrů benzínu namíchal olej v poměru 1:20. Vše klaplo a tak je motorka zase pojízdná. Vypadá že to neutrpělo závažná zranění ale po okružní jízdě cca 100 km motor ukázal svou pravou tvář. Jako když vysypu krabici matiček na plechovou tabuli. Zvoní jak utržená z řetězu.