Generální oprava už na motoru ČZ 125 typ 453 byla provedená. Ale po ujetí nějakých 3000 kilometrů mě začala zlobit vysoká kouřivost při spalování. Nejprve jsem si toho všiml tak, že za jízdy pěkně fouká z výfuku. To jsem si ale řekl, že jsem se asi kapánek přelil když jsem míchal benzín s olejem. Řekl jsem si, že si to musím začít hlídat a tak jsem se snažil maximálně dodržet poměr mísení. Ale kouřivost nepominula ba naopak mi přišlo, že se spíše zhoršuje. Jeden den jsem motorku nemohl nastartovat. Dlouho jí celkem trvalo než se začala chytat. Potom jak chytila tak nešla vytočit a dusila se kouřem ve výfuku. Buď mi odešel labyrint nebo někde povolil silikon. Po rozpůlení motoru jsem kontroloval stav labyrintu a ten je v pořádku. Takže jediná volba bylo prolínající těsnění mezi bloky.

Zkontroloval jsem znovu vůle a když už jsem to měl rozhozené tak jsem použil nové vymezovací podložky. Bloky jsou konečně znovu pohromadě a tak mám půl práce za sebou. Další volno jsem naběhl na zbytek motoru a poskládal spojku a nasadil levé víko. Ještě předtím jsem tedy řádně dotáhl šrouby bloků. Nechal jsem silikon mezi bloky zaschnout jen lehce přitažené a dotáhl na fest až po několika dnech.