ČZ 125 typ 453 z roku 1961

V roce 2013 jsem si konečně dovezl domů svojí první kývačku. Ve stavu, ve kterém jsem si jí pořídil bych si už žádnou další takovou motorku snad ani nepořídil. Tuto kývačku jsem vzal z jediného důvodu, protože k ní byly platné doklady.

Jak je možné vidět z fotografií, kývačka není zdaleka kompletní, a hlavně je spousta dílů z jiných typů kývaček. Některé díly je třeba zase sehnat, protože na motocyklu vůbec nejsou a ty nesprávné vyměnit za díly, které tam doopravdy patří.

Konečně pokrok, kterým je radost se pochlubit. Všechny díly sehnány a motorka je celá kompletní a nahrubo dostavěná. Na následujících fotografiích je na motorce ještě motor o obsahu 175. Protože v době, kdy jsem tyto fotografie pořídil jsem stále 125 motor neměl. Stále ale některé díly na motorce nejsou (kryt řetězu, tachometr atd…), i když už jsem je v této době všechno měl. Hlavní bylo zachytit kompletní a dopasované oplechování celého motocyklu.

Motor byl původně z ČZ 175/450.01, ale správný motor jsem sehnal od jedné paní z Brna za 800Kč. Nebyl to žádný zlatý důl, ale já potřeboval udělat co nejdříve evidenční kontrolu a tak jsem bohužel sáhl po prvním motoru, který byl k mání.

Dnes bych si jistě vybral alespoň v lepším stavu. Ale co, motor byl doma a co sním? Kompletní generálka (pouzdra, ložiska, gufera, spojkové lamely, primární řetěz, repas klikové hřídele a výbrus válce). Na válci bylo ulomené žebro, které sem nechal zavařit.

Tak a zde se právě stala ona osudná chyba. Místo toho abych dodělal renovaci, převedl jsem tento projekt na zprovoznění. Protože jsem si pořídil ČZ 150 C tak jsem veškeré renovační plány přesunul na renovaci céčka. Jenže abych mohl s kývačkou jezdit, dodělat se musela a tak jsem jí na rychlo nalakoval a dostavěl, aby se na ní dalo jezdit.