Dlouho jsem se připravoval vyrobit si nějaký stahovák zadního tlumiče kývačka. Hlavně mě šlo o to, jak jednoduše zvednout tlumič o drážku výše, aby byl více tuhý apod. Bez nutnosti vytahovat tlumič ven z motorky a někde ho mačkat. Je to jen rychlý výrobek, s měřením, řezáním, svařováním a kávou mi to vše trvalo asi hodinu.
-
Stahovák zadního tlumiče Jawa Čz – První verze
Na motorce povolím spodní šroub tlumiče a vyklopím ho směrem ke světlu. Nasadím přípravek a stáhnu jej na motorce. Upravím výšku do požadované drážky a zase povolím. A na samostatném tlumiči se rozebírá taky skvěle.
Malá ukázka snadného zamáčknutí za pomoci ručního stahováku. Takto snadno se dá manipulovat se zajišťovacími půlměsíčky na zadním tlumiči. Jednoduše se dá tlumič nastavit buď na první drážku, nebo pro větší přepětí pružiny (tvrdší tlumení) na druhou drážku. Vyhrabal jsem nějaký starý tlumič jako pokusného králíka pro focení. -
Stahovák zadního tlumiče Jawa ČZ – Druhá verze
První verze stahovák zadního tlumiče fungovala naprosto dostatečně. Plánoval jsem jej pouze nějak zdokonalit. Ale, než jsem se dostal k samotné úpravě, stahovák je pryč. Určitě jsem jej někomu půjčil ale je to tak dlouho, že si nemůžu vzpomenout komu. Jenže stahovák jsem potřeboval a tak jsem musel vyrobit nový. Když už jsem byl u toho, tak jsem přiložil metr a ukázal orientační rozměry.
-
Stahovák zadního tlumiče Pionýr
Celý stahovák zadního tlumiče je rozdělen na tři díly. První je podkova, která se našroubuje na horní závěs a druhá podkova se pak opře o podložku tlumiče a utažením vysune pístnici tlumiče ven, aby se dalo dostat na zápich pro klíč 7mm. Třetím dílem je závitová tyč s mezikusem. Ten má z jedné strany běžný závit a z druhé strany jemný aby se dalo spojit závitovou tyč s pístnicí.