Jawa 50 typ 20 z roku 1978

Na začátku každého příběhu je motocykl v odstaveném nebo velmi bídném stavu. Naštěstí v tomto případě se jedná pouze o odstaveného pionýra. Byl sice zadřený před odstavením, ale jinak kompletní a v podstatě dobré kondici. O kondici se bavím pouze stav železných dílu atd. Není to žádná prorezlá hromádka železa ale stále pevný stroj. Pionýr se uvede do provozuschopného stavu a vymění se všechny poškozené díly. Především všechny gumové díly a kompletní sada bowdenů. Nemine ani generální oprava motoru. Protože se bude válec přebrušovat, je dobré aby měl i nová ložiska a prohlédnuté všechny komponenty motoru.

Protože byl rozpočet na opravu pionýra dosti přiškrcený, musel jsem ihned vypustit nová kola. Z bezpečnostních důvodů nerad jezdím na starých kolech ale vzhledem k tomu v jaké je celkem kondici tak se kola ponechala a pouze se znovu nalakovala na stříbrno. Přední a zadní tlumiče jsou v pořádku, kyvná vidlice taky a tak se v rámci podvozku opravovaly pouze brzdy, ložiska a řetězová sada (rozeta, řeztěz). Nutná byla oprava stupačkového kříže a stojanu. Další opravy si vyžádal i rám, byl prasklý držák motoru. Další svařování a rovnání už bylo pouze na plechařině. Bohužel si tento krok vyžádal nové lakování.