Začínám první položkou v katalogu. Protože nevím, kolik mi zůstalo dílů musím vše evidovat a procházet podle katalogu náhradních dílů. Pionýra jsem rozebral v roce 2012 a za tu dobu jsem spoustu dílů porozdával. Takže nemohu vyloučit, že jsem už někomu nedaroval díl z tohoto pionýra. Ze seznamu dílů pro skříň motoru mám vše. Novým dílům se ale nevyhnu. Rozhodl jsem se vyměnit středící pouzdra, svorníky válce a samozřejmě kompletní spojovací materiál. Nová ložiska, gufera, o-kroužky a kompletní sadu těsnění. Bloky, víka, válec a hlavu válce nechám chemicky vyčistit. Plechový kryt na víku zapalování nechám nově pozinkovat.
Převodovku jsem vyčistil a zkontroloval. Vypadá dobře a před odstavením pionýra všechno fungovalo bez problémů. Nicméně nelíbí se mi vůle na výstupním kolečku a hlavní hřídeli. To budu muset ještě vyřešit. Startovací segment jsem měnil už tenkrát ale nese známky opotřebení tak jej budu muset taky vyměnit. Nemám však primární kolečko a kompletní spojku. Protože jsem ji věnoval pro 555 (Jawa 50 typ 555 z roku 1959 – Výměna spojky). Kliková hřídel je hezká ale už má to nejlepší také za sebou. Půjde na repas, tak snad si s ní poradí. Zapalování mám také, jen chybí nějaké drobnosti.