Začal jsem s rozebíráním Jawa 50 typ 20. Přiznám se ale, že jsem nečekal takovou pastvu. Netvrdím, že jsem nikdy nic podobného neviděl, ale takhle zdemolovaný motor bych očekával od nějakého mladíka který to měl někde na kros. Nechme ale stavu a koukněme se na aktuální fotografie. Standardně vylomená přepážka mezi zapalováním. Vyražený nálitek pro tyčku řadící vidličky. Převařované koleno. Zapalování to taky nemile schytalo.




Zapalování má ulomený držák mazacího filcu. Tělo statoru se bude muset vyměnit. Některé cívky jsou pomalu roztřískané, ty bude také potřeba nahradit. Rotor zapalování je vylámaný a podřený od cívek. Chybí část pro zajištění vačky v požadované poloze vůči rotoru. Takže rotor samozřejmě také na výměnu. Ještě jeden pohled na vyražený nálitek. Ten budu muset zavařit, jinak bude skrze díru unikat olej a hrozí vysunutí tyčky ven z bloku. Přepážku opravovat nebudu.






Válec dostal taky pořádný kartáč. Je vidět že došlo ke zadření a pokusu o další ježdění. Vylomená část vložky rozhodla, že se může válec rovnou vyhodit.






Otevírám motor a zjišťuji, že jsou lamely a mezilamela na vyhození. Naštěstí převodovka vypadá použitelně.








Ještě jeden pohled na vyštípnutý válec. Přední držák motoru měl utržené oko a někdo tam navařil matici. Tady jsem se spíše zasmál nad opravou. No a standardně špinavá nádrž.



