Jawa 50 typ 21 z roku 1972 – Příprava na evidenční kontrolu

Jawa 50 typ 21 z roku 1972 - Příprava na evidenční kontrolu 1

Po dlouhé době se dostávám také k pionýru. Stále to není pokrok kupředu co se renovace týče ale spíše malý skok zpátky. Po 18 letech vlastnictví jsem se konečně rozhoupal a rozhodl se pionýra přepsat na sebe. Nejprve je potřeba odstranit následky mého počínání. Na některých dílech jsem zkoušel jiné barevné odstíny a některé díly jsem začal brousit. Proto je nutné sjednotit barvu. Nezbývá mi nic jiné než pionýra rozebrat a začít lakovat na novou modrou.

Ze dne 15.11.2025

Protože se jedná o rychlou akci, stříkám díly rychleschnoucím nitrocelulozovým lakem který i přes nižší teplotu dobře a rychle schne. Za 30 minut suchý a za dalších 30 minut opětovně skládám. Samozřejmě záleží na vrstvě jakou díl dostane. Ale mým úkolem je pouze sjednotit barvu a zakrýt obroušená místa. Za hodinku zase skládám a dodávám chybějící díly.

Nemám však přední kolo a na zadním kole mám špatný plášť. Dokonce jsem nenašel ani sedlo. Mám jenom plech a molitan. Nenašel jsem ani výfuk, který jsem asi půl roku zpátky hodil do sběrného dvoru. Na to jsem si ale vzpomněl až po 20 minutách vysilujícího hledání. Naštěstí výfuk není na evidenční kontrole důležitý a tak tento díl pomíjím. Na druhý den vytahuji torzo pionýra na světlo ven a hodnotím jak se večerní akce podařila. Jsem spokojený a pionýr vypadá rozhodně lépe. Ale absence předního kola mě mrzí a celou akci malinko brzdí.