
Nakonec to s koly vyřeším následovně. Kamarád mi půjčil staré původní ale hezké pneumatiky Barum 2,75 x 16 a tak zadní ráfek, na kterém mám velký plášť obuji do správného rozměru. Přední ráfek si vypůjčím z mojí Jawa 50 typ 555 a obuji na něj druhý plášť od kamaráda. Po 13 letech motocykl stojí na kolech a já se na něj můžu po takové době znovu posadit. Je to neskutečný pocit, který mi vrací tolik krásných vzpomínek na mé ranné mládí.
Ze dne 27.11.2025
Začíná se mi to hezky rýsovat. Teď vyřeším sedadlo a budu moct zajet na evidenční kontrolu. V předchozím článku jsem psal, že mám pouze plech a molitan. Vytvořím si tedy domácí potah. Použiju starší mikinu, u které mi nebude vadit její absence. Živit bych se tím nemohl ale výsledek nevypadá nejhůře. Mám nachystáno na evidenční kontrolu. Hodím fíkuse na vozík a hurá ven.



Nakonec se rozhoduji, že vzhledem k velikosti a váze se nebudu tahat s vozíkem a převezu pionýra uvnitř auta. Ani na chvíli jsem nepochyboval, že bych ho dovnitř nedostal. Naštěstí je reník velké auto a tak beru doklady a vyrážíme.




Na evidenční kontrole proběhlo všechno hladce a rychle a tak jsme zase konečně doma. Ještě pořídím poslední fotografie v průjezdě, než pionýra zase uklidím do čekací garáže. Budu doufat, že ho vytáhnu dřív jak za dalších třináct let.


Aktualizováno 10.12.2025
Evidenční kontrolu jsem musel absolvovat, protože je motocykl jedenáct roků bez technické kontroly. Kdyby byl motocykl pojízdný, tak bych udělal technickou kontrolu a v ní by byla automaticky na dva roky obsažena i evidenční kontrola. Ale protože jej nemám v provozu schopném stavu musel jsem udělat jen ev. kontrolu. Ta je podle nového zákona platná dva roky. Na samotnou kontrolu jsem potřeboval téměř kompletní motocykl a ORV (osvědčení o registraci vozidla), tedy malý technický průkaz. Zaplatil jsem 600,- Kč, počkal zhruba patnáct minut a kontrola byla hotová.




