Návštěvní kniha je otevřená. Máte-li nějaký dotaz, nebo zde chcete zanechat svůj názor, stačí zde vložit komentář.
Publikováno:
Návštěvní kniha je otevřená. Máte-li nějaký dotaz, nebo zde chcete zanechat svůj názor, stačí zde vložit komentář.
Dobrý den,
především děkuji za Vaše stránky.
Mám ,,osobní dotaz“ týkající se výbrusů a klik. Sám (ač jste ze Znojemska) využíváte
…,,firma u které nechávám brousit válce a repasovat klikové hřídele – https://www.motoservispadalik.cz/sluzby/“ a nikoliv firmu p. Holátka z Moravskího Krumlova.
Máte s ní nejaké negativní zkušenosti?
Dle jejich www to vypadá, že ,,jsou pro zákazníky schopní a ochotní učinit vše, co zákazník potřebuje nebo co je pro jeho techniku možné učinit (ke zlepšení provozuschopnosti“.
Ptám se proto, že současný majitel je již 4 generací ,,brusičů válců“ a sám jsem do MK posílal na výbrus válce Jaw 50 již před více než 50 léty (nikoliv do současné provozovny postavené v r. 1991).
Další část mého dotazu se týká prosby o radu k renovaci/stavbě motocyklů Jawa 350/ 634 a 638 z jejich torz. Vím, že to ,,nejsou ceněné motocykly“, ale jde mi především o vzpomínky na ježdění s nimi (a občasné projetí) a záchranu konkrétních torz. Výhodou by měla být dostupnost ND a také ,,ještě zručnost + zkušenosti z jejich oprav“. A v delším horizontu se asi mohou stát vyhledávanými typy dokladujícími neslavný konec výroby motocyklů v ČR (především pro neplnění emisních limitů stanovenách pro uvádění výrobků na trh v EU).
Jádrem dotazu je, zda můýete doporučit někoho na kompletaci motorů 634 a 638. A to i pak pro celkovou kompletaci motocyklů. Jsem sice strojař, ale u mnoha věcí jsou osobní příslušné zkušenosti obtížně nahraditelné.
Děkuji za rady.
PS
I v 90. letech firma p. Holátka v MK u výbrusů Š110/120 fungovala velmi dobře (taktéž osobní zkušenost nezastřená vyšším věkem).
Publikováno:
Zdravím,
pana Padalíka jsem začal využívat po té, co u nás na znojmesku přestala fungovat firma pana Šťávy. Kterému jsem také tenkrát dával několik válců padesátek na broušení. Kdo mu to dělal nebo zda to dělal sám netuším. Nicméně po ukončení aktivity jsem hledal alternativní náhradu. Na pana Holátka jsem tenkrát taky narazil, ale nepodařilo se mi s ním navázat kontakt. Pár lidí mi říkalo že to tam dělával a neví jestli to ještě funguje. Po nezdařeném kontaktu jsem si podle recenzí našel pana Padalíka se kterým jsem se domluvil na první práci. Nicméně s panem Holátkem jsem se taky domluvil a nějaké zakázky jsem u něj měl. Nejednalo se o výbrusy válců ale jen o kontrolu a doladění házivosti již hotových klikovek, které byly dříve po repasi od pana Padalíka. Ale protože jsem měl motory znova otevřené a manipulovalo se tak vícekrát s klikovkama tak jsem je raději nechal zkontrolovat.
Jestli vám jde o recenzi tak můžu říct takto.
Se službami pana Padalíka jsem byl vždy spokojený. Práce byla vždy kvalitní, termín dodržen a v případě potíží mě kontaktoval aby jsme se domluvili co dál nebo jak postupovat. Pak samozřejmě dá vědět že je práce hotová. A sám odesílá zpět.
Se službami pana Holátka jsem byl taky spokojený. Horší domluva. Dal jsem k němu první klikovku a řekl mi že jak bude hotová tak zavolá. Po měsíci jsem volal jak to vypadá a dostal jsem vynadáno, že je to dávno hotové a že se nezajímám. Když jsem tam dal druhou klikovku, tak za týden volám abych nebyl znova za vola. Není hotová máme toho tady moc, ale příští týden na ní koukneme a bude tak si zavolejte. Tak za další týden volám, klikovka není hotová teď byly dovolené a já sám nestíhám ale kouknu se na ní tak si za týden zavolejte. Takže až na třetí týden byla hotová.
Kdo dělá motory na 350 netuším, ale nebál bych se zeptat pana Holátka.
Popř 15km od pana Holátka je firma Vladimírovy renovace, která se zabývá kompletníma motorka. Tam vám určitě zařídí co bude třeba. Zkušenosti s firmou nemám.
Co se týče motorek 634 a dalších modelů, u těchto motocyklů se nepohybuji takže neznám ceny ani jak moc jsou nebo nejsou ceněné. Těžko tak říct jakým směrem se tyto modely posunout. Snad jsem vám trochu poradil.
S pozdravem Filip.
Publikováno:
Děkuji za reakci.
P. Holátko má na www uváděny služby, které neposkytuje – omezil se jen na výbrusy a kliky (u moto). Zda a co dělá pro autoservisy, … nevím.
Nevím, zda termíny oprav nejsou dlouhé v důsledku ,,nedostatku zaměstnanců“.
Firma má ale vlastní zázemí i nejen strojní vybavení pro více než 5 zaměstnanců na směně.
Více informací uvedu až po vyźvednutí své zakázky.
Ve věci dotazu na doporučení mechanika na složení motoru se asi shodnem, že Vy sám by jste někoho bez vícečetných kladných referencí rohodně nezvolil. A já mám k věci stejný přístup.
Setkal jsem se zapáleným renovátorem a sběratelem pařezů, který si koupil J638. Vzhledově byla velmi hezká. V jaké, stavu byl motor a převodovka při koupi nevím. Majitel však pro nájezd asi 100 km motor sám 2 x půlil. A pro prodej za požadovanou cenu ho nejspíše čekalo ještě 3. půlení (hodně hlučné asi střední ložisko kliky, vypadávání 2 rychlostních stupňů, špatná startovatelnost). Sám přiznal vlepovaná ložiska a vložkování většiny závitů v karterech. Tímto chci doložit, že jen nadšení, odvaha a zkušenosti z Jawy 50 rozhodně nestačí ke správnému složení motoru J350. Zláště v případě, kdy je jeho historie neznámá a nebyl využívaný odborný/značkový servis. A velká část do CR dovážených Jaw je ,,značně poznamenaná“. A je asi nezjistitelné, zda ,,to byl sám majitel nebo …“.
Publikováno:
Dobrý den
Prosím o radu – koupil jsem ČZ 125t a rám je bez jakéhokoli čísla a také bez štítku. Podle čísla motoru, které je velmi pěkně vyvedeno i s kytičkami nebo co to je, to vypadá na výrobu 1949-1950. Chtěl bych ten stroj nějakým způsobem provozovat, ale co mám napsat do papíru pro DI na zkoumání historie a skutečnosti do kolonky číslo rámu? Bylo shodné s číslem motoru nebo tam vůbec nemám žádné psát?
Děkuji moc za odpověď
Jirka
Publikováno:
Zdravím,
motocykl čz 125 t nebyl z výroby opatřen výrobním číslem na rámu. Proto bych nechal kolonku prázdnou. Číslo rámu (ražené z boku na krku řízení) totožné s číslem motoru se objevuje až v roce 1952 na modelech C.
S pozdravem Filip
Publikováno:
Krásný den , chci zapojit diodu vámi zmiňovanou, a řeším tlumivku , kterou nemám, nemáte zapojení,, Světelný regulátor RPN-6-1F_8S-2P ,,
Dekuji
Publikováno:
Zdravím
diodu mám na céčku už několik roků a vše v pohodě. Tlumivku mám stále originální.
Světelný regulátor se podle mě zapojuje jen do soustavy.
Takže odpojím tlumivku, spojím dráty k sobě (jako bych chtěl aby soustava fungovala bez tlumivky) a na ten samý spoj přidám žlutý drát ze světelného regulátoru. Černý drát jde pak někde na kostru. V rychlosti jsem zadal do google regulátor 6V a vyskočil mi třeba tento. Je levnější Regulátor 6V, možná pokud máte poblíž obchod nebo servis pro skútry zeptal bych se tam aby jste ho nemusel objednávat z internetu.
S pozdravem
Filip
Publikováno:
Napsat komentář: Aleš Kocián Zrušit odpověď na komentář