Při rozebírání kola ČZ 125 T musím být opatrný, už jenom pro to, že nechci nijak poškodit lakování kola ani středu a především, protože chci použít původní prachovky. Nebo alespoň obaly, filc budu dávat nový. Někde se zatoulal rozpěrný kroužek, který jsem musel nechat vytočit nový. Jeho rozměry jsou 12x20x8mm, třeba se v budoucnu budou někomu hodit.
Filc do prachovek lze určitě i někde na internetu koupit, ale tyto věci pokud můžu tak si vyrobím sám. V drogerii jsem koupil plát filcu, ze kterého jsem potřebný kroužek vyrobil. Jedno filcové kolečko mě vyšlo asi na 4 koruny. Prachovky jsem opět složil a pokračoval ve skládání kola dál. V dnešní době se dost rozmáhá nahrazení původních filcových misek za klasické gufero. Což mě přijde jako poslední možnost. Když se mi misky dochovaly, udělám vše proto, abych je opět použil. Opatrně vytáhnout, rozebrat, vyčistit, nový filc a znovu složit.
Celý střed a rozpěrná trubička se důkladně omyje od starého maziva a šmíru. A můžu to naskládat zase zpět dovnitř. Z jedné strany si vložím ložisko a z druhé strany budu pokračovat. Když koupíte krytá ložiska, už vazelína uvnitř středu takovou roli nehraje a postačí pouze namazat vnitřek středu a rozpěrku povrchově, aby nedocházelo zevnitř ke korozi. Protože krytá ložiska mají v sobě z výroby tuk, který by měl zajistit mazání po celou dobu životnosti ložiska. Není potřeba jej rozebírat. V podstatě se nic hrozného nestane, ale je to zbytečné. Takže pokud má někdo strach, že nebude ložisko namazané, bude. Pokud při montáži nepoškodíte krytky, že by mazivo vytékalo ven, tak tam vydrží. Dřív, než by bylo potřeba ložisko znovu mazat tak už bude akorát na výměnu a ne jen promazání. No a tím, že je ložisko kryté, v podstatě odpadají i filce, které mají za úkol zabránít vniknutí prachu k ložisku a samotnému mazivu.
Na závěr nezapomenout na dodatečně vyrobený rozpěrný kroužek. Protože jsou ložiska krytá, filce by se nemuseli ani použít. Já mám spíš obavy, aby nezatékala voda k ložisku a pak mi nezačala přirezat oska k ložisku nebo rozpěrnému kroužku a pak v případě potřeb se akorát člověk nazlobí, proč ta osa nejde ven. Filce tam dám, jen je pěkně napustím mazivem než to celé vrátím na motorku.