ČZ 125 T z roku 1948 – Údržba po 1000 km

ČZ 125 T z roku 1948 - Údržba po 1000 km 1

S údržbou ČZ 125 T po 1000 km jsem spojil i déle potřebnou výměnu zadního středu, kvůli opotřebované rozetě. Dále údržba zahrnuje i výměnu řetězu, protože se kvůli špatné rozetě musel zkrátit o 1 článek a tak už ho nešlo znova použít. Další co jsem musel udělat byly výfuky.

Výfuky byly pěkně špinavé a poprskané od netěsnících spojů na výfucích. Proto bylo potřeby výfuky demontovat, kompletně očistit a znovu složit a vrátit na motorku. Všechny spoje bylo potřeba utěsnit a tak jsem zvolil těsnící tmel do vysoké teploty. Tak snad se tam udrží a nevyfoukne se ven nebo se nerozleptá ze zbytků oleje a paliva.

Ještě jsem zapomněl, když jsem sundal výfuky, alespoň jsem mohl zaměnit matice výfuku, protože jsem tam měl doposud dvě stejné z jedné strany. Místo pravé a levé tak nejspíš dvě pravé, ale přesně to nevím.

Nasadil jsem dvě kožené brašny a motorka konečně vypadá jako mazel. Nádhera. Samozřejmě všechna mazání, výměny oleje a kontroly po najetí 1000 km. Ještě je potřeba podívat se na spojku a především spojkový koš, to bude ale nový článek.