Restaurovaná

Jawa 50 typ 555 z roku 1959
13.8.2020 Z počátku jsem byl nerozvážný a s koupí dalšího pionýra jsem dost váhal. Říkal jsem si, „je to zase pincek“. Mám chuť pustit se do tohoto projektu? I přestože jsem se nesmírně rozmlsal na kývačkách, řekl jsem si, že ho vezmu – co když je to poslední možnost a rozhodnutí o koupi pionýra. Dost […]
Renovovaná

ČZ 150 C z roku 1951
Pro tento motocykl ČZ 150 C jsem si jel až do Tábora. Byla to pro mě celkem dálka, ale bohužel žádné céčko blíže a za rozumný peníz nebylo. Pojali jsme to jako výlet a společně s mojí přítelkyní a bratrancem jsme pro ní zajeli. A protože jsem v té době neměl auto s tažným, motorka […]
Renovovaná

ČZ 125 typ 453 z roku 1961
V roce 2013 jsem si konečně dovezl domů svojí první kývačku. Ve stavu, ve kterém jsem si jí pořídil bych si už žádnou další takovou motorku snad ani nepořídil. Tuto kývačku jsem vzal z jediného důvodu, protože k ní byly platné doklady. Jak je možné vidět z fotografií, kývačka není zdaleka kompletní, a hlavně je […]
V renovaci

Jawa 50 typ 21 z roku 1972
Tento pionýr je světle modrá Jawa 21 Sport z roku 1972. Podstatně nejmladší pionýr, kterého mám. Koupil jsem ho v roce 2007 za 3000 Kč. Opatřen velkou značkou s novým velkým technickým průkazem a platnou technickou. Pionýr je přechodový typ mezi Jawa 21 a Jawa 221.100. Plechy mají stále starý zakulacený tvar, ale kyvná vidlice […]
Restaurovaná

Puch Monza 4S z roku 1977
29.9.2021 – Seznámění se s motorem Zajímavý projekt do kterého jsem se pustil. Je to takové příjemné po delší době si sáhnout taky na jinou značku než je zrovna naše čezeta a jawa. Motorka patřila kamarádovi, který na ní před mnoha lety jezdil. Pak mu údajně odešly ložiska na klikové hřídeli a tak motor demontoval […]
Zprovozněná

ČZ 250 typ 455 z roku 1961
27.3.2019 Tato kývačka nese krásné známky domácího kutilství a pravidelného ježdění. Motor má pěknou sadu za sebou a na zbytku karoserie se samozřejmě podepsaly další šikovné české ručičky. Nicméně v plánu je dát motorku kompletně do kupy co se týče podvozku, samozřejmě kompletní GO motoru a odstranění domácího tuningu a náhrada poškozených dílů za zdravé […]
Restaurovaná

ČZ 175 typ 477 z roku 1970
25.10.2018 Bohužel již přelakovaný motocykl v chatrném stavu. Plány jsou jasné, zachovat původní vše co půjde. Při prvním prozkoumání pod nepůvodní barvou koukala modrá barva jiného odstínu. Jakmile jsem motocykl rozebral a začal s čištěním, všiml jsem si že jde nepůvodní barva lehce dolů a tak jsem provedl zkoušku. Ukázalo se, že motorku někdo lakoval […]
Restaurovaná

ČZ 125 T z roku 1948
Z tohoto motocyklu jsem měl radost. A to hlavně proto, protože jsem měl zatím jen zkušenost s novějším odpruženým modelem C. A i když je motorka z části původní a z části nepůvodní co se týče lakovaní, nese si svojí historii v podobě dobové úpravy. Protože díly, které jsou už přelakovány byly lakovány už před […]
Restaurovaná

ČZ 175 typ 470 z roku 1968
7.1.2018 Tento motocykl je pro mě opravdovou výzvou. Opravdu se pod tím zanedbaným vzhledem skrývá červená sportka? Důležité je to, že je v původní barvě, některé díly půjdou zachránit, některé díly se budou muset pravděpodobně znovu nalakovat. Hlavně tedy přední blatník a nejspíš i kryty předních tlumičů. Ty moc přesvědčivě nevypadají. To byla první myšlenka […]
Restaurovaná

ČZ 125 typ 453 z roku 1961
4.12.2017 Tato mašina mi prostě přirostla k srdci. Dochovala se v dosti pěkném stavu a tak se pouze vyčistí a zakonzervuje. Kontrola podvozku je samozřejmostí. Finanční rozpočet je dostatečný na kompletní GO motoru a další drobnosti jako jsou gumové díly, bowdeny. Bohužel místo nových kol se musí nechat zrepasovat zapalování, které to má už za […]
Zprovozněná

Jawa 50 typ 20 z roku 1978
Na začátku každého příběhu je motocykl v odstaveném nebo velmi bídném stavu. Naštěstí v tomto případě se jedná pouze o odstaveného pionýra. Byl sice zadřený před odstavením, ale jinak kompletní a v podstatě dobré kondici. O kondici se bavím pouze stav železných dílu atd. Není to žádná prorezlá hromádka železa ale stále pevný stroj. Pionýr […]